Włącz radio

Słuchaj nas na 103 FM

Zadzwoń do studia: 22 622 65 55

Napisz do nas

Włącz radio

W Warszawie do końca roku alkohol ma zniknąć ze sklepowych witryn

Dodano: 2017-10-11 17:16:27
fot. Pixabay
fot. Pixabay

W lipcu w sprawie sklepikarza z Krakowa Naczelny Sąd Administracyjny uznał, że butelki wysokoprocentowych alkoholi wystawione na witrynach są formą ich reklamy. Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości jest ona zabroniona.

Warszawscy przedsiębiorcy, którzy posiadają koncesję na sprzedaż alkoholu otrzymują od władz miasta listy, w których są informowani o wyroku sądu oraz o obowiązku usunięcia wysokoprocentowych alkoholi ze swoich witryn.

- Od wielu lat witryny zmieniają swój wygląd, kiedyś napoje alkoholowe nie były tam aż tak eksponowane. Jest wiele sklepów w których alkohol jest wystawiony tylko na półkach i też mają określone obroty ze sprzedaży napojów alkoholowych. Nie wydaje mi się, że tego typu ekspozycja nie ma wielkiego wpływu na wysokość obrotów i sprzedaż alkoholu - mówi Joanna Tymińska, zastępca dyrektora w Biurze Rozwoju Gospodarczego Warszawy.

Według Sądu, z okien sklepu nie powinny być widoczne znaki towarowe alkoholi wysokoprocentowych. Oznacza to, że zmiany mogą wymagać nie tylko witryny, ale także wnętrza sklepów.

Za niewywiązanie się z nałożonego przez Sąd obowiązku, grożą wysokie kary - w tym również pozbawienie koncesji na sprzedaż alkoholu.

- Za reklamę alkoholu grożą także sankcje karne . Sprzedaż napojów alkoholowych wbrew określonym zakazom, skutkują grzywną w wysokości nawet 500 tys. złotych - mówi Tymińska.

Warszawscy przedsiębiorcy mają czas na dostosowanie się do decyzji Ratusza do 1.01.2018r.

AG

Podziel się: