PKP zmieni rozkład jazdy. Sporo nowych połączeń z Warszawy

fot. PKP Intercity

fot. PKP Intercity

Wraz z nowym rozkładem jazdy do/z Warszawy będzie kursować 166 par pociągów (159 całorocznych i 7 sezonowych). To więcej o 4 połączenia niż w obecnym rozkładzie. Dodatkowo mieszkańcy stolicy będą mogli skorzystać z 16 par połączeń do Poznania, 17 do Katowic i 14 do Wrocławia. Ze stolicy do Łodzi w dni robocze pojedzie 20 par pociągów. Podróżni z Warszawy dojadą także do Trójmiasta. Będą mieli do dyspozycji 29 połączeń (22 całoroczne i 7 sezonowych).

Zmiany w siatce połączeń krajowych

W nowym rozkładzie PKP Intercity zapewniło więcej pociągów pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, których liczba wzrośnie z 8 do 9 par stałych połączeń. Wszystko to za sprawą wydłużenia trasy pociągu IC Fredro, który już od 10 grudnia jeździć będzie w relacji Wrocław – Warszawa – Białystok.

Od wdrożenia nowego rozkładu jazdy wydłużeniu ulegnie relacja pociągów EIP 1602/6102. Pociągi Pendolino zamiast kończyć bieg we Wrocławiu, pojadą do Wałbrzycha i Jeleniej Góry.

Na zmianie rozkładu skorzystają także mieszkańcy Radomia. Od 10 grudnia pociągi IC Żeromski oraz IC Nida zatrzymywać się będą na przystanku Radom Gołębiów.

Wraz ze zmianami rocznego rozkładu jazdy z Warszawy będzie można łatwiej dojechać na Hel. Pociąg sezonowy EIC Jantar relacji Warszawa – Hel – Warszawa, kursujący do tej pory tylko w wakacje, zapewni dojazd również w majowe, czerwcowe i wrześniowe weekendy.

Całoroczne bezpośrednie pociągi do Zakopanego

Dotychczas, ze względu na prace modernizacyjne prowadzone na trasie Kraków – Zakopane, bezpośrednio pociągiem do stolicy Tatr można było dojechać tylko w wakacje i ferie zimowe, a przez pozostały okres korzystając z zastępczej komunikacji autobusowej do/z Krakowa. Od 22 grudnia z Warszawy będzie można pojechać w Tatry 2 pociągami wyruszającymi z Trójmiasta (TLK Karpaty i TLK Małopolska), a także składami EIC Tatry oraz IC Karłowicz rozpoczynającymi bieg w stolicy. Pociąg EIC Tatry pokona całą trasę ze stolicy do Zakopanego w czasie 4 godziny i 53 minuty. To skrócenie o ponad 50 minut względem poprzedniego rozkładu jazdy.

Obowiązujący od 10 grudnia nowy rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Do czerwca 2024 roku kontynuowana będzie modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Część pociągów nadal będzie obsługiwała stację Warszawa Gdańska, zamiast Warszawy Centralnej, lub będzie kursowała w skróconej relacji do/z Warszawy Wschodniej lub do/z Warszawy Głównej.

Nowe połączenie do Monachium

W nowym rozkładzie, tak jak dotychczas, ze stolicy kursować będzie 15 par połączeń międzynarodowych. Od 10 grudnia skład IC Chopin pojedzie z Warszawy przez Kraków w wydłużonej relacji do Monachium. Po drodze zatrzyma się, m. in. w Ostrawie, Wiedniu i Salzburgu. IC Chopin, oprócz grupy wagonów do Monachium, będzie prowadził również grupę wagonów do Pragi przełączaną w Bohuminie oraz grupę wagonów do Budapesztu, która przełączana będzie w Breclaviu. Z Warszawy nadal kursować będzie 6 par pociągów do Berlina, ale wprowadzony zostanie nowy cykl odjazdów pociągów. Oznacza to, że będą one odjeżdżać ze stolicy kwadrans przed pełną godziną, sześć razy w ciągu doby.

 

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.