Historia cukierni sięga roku 1984, kiedy to Pan Marek zaczął wypiekać swoje rurki z bitą śmietaną. Jednak w ciągu ostatnich lat, mimo kunsztu cukierniczego, ruch w lokalu zaczął wyraźnie słabnąć. To właśnie w tym punkcie, kiedy przyszłość wydawała się niepewna, na scenę wkroczył Książulo – youtuber i tester kulinarnej oferty polskich fast foodów oraz cukierni.
W poniedziałek, 6 listopada, Książulo w odpowiedzi na liczne prośby swoich widzów, zachęcony postami na instagramowym profilu Dziadkowie Biznesu, zdecydował się sprawdzić cukiernię Pana Marka. Wizyta została uwieczniona w 10-minutowym filmie na YouTube oraz streszczeniu na TikToku, które w magiczny sposób przełożyło się na zaskakujący sukces.
TikTokowy filmik szybko zyskał status viralowego hitu, osiągając ponad 3 miliony wyświetleń w zaledwie jeden dzień. Społeczność internetowa wyraźnie wyraziła swój zachwyt i zainteresowanie rurkami Pana Marka. Ale czy ta cyfrowa popularność mogła przełożyć się na rzeczywiste zainteresowanie i wsparcie lokalnej społeczności?
Książulo, kierowany ciekawością i nadzieją, ponownie odwiedził lokal dzień po publikacji filmu, aby przekonać się o skutkach swojego wpływu. To, co zastał, przerosło najśmielsze oczekiwania – przed cukiernią uformowała się ogromna kolejka chętnych na słodkie przysmaki. Warszawiacy w liczbie, jakiej nie widziano od lat, zgromadzili się, aby wspierać lokalne przedsiębiorstwo i delektować się tradycyjnymi wyrobami.
Dodatkowo, w kolejnym emocjonującym TikToku, Książulo podzielił się osobistą wiadomością, którą otrzymał od członka rodziny właściciela cukierni. Przepełniona wdzięcznością wiadomość zdradzała, jak wielkie znaczenie dla Pana Marka i jego rodziny miało to nieoczekiwane, internetowe wsparcie.
Wydarzenie to stało się żywym dowodem na to, jak dużą moc mają media społecznościowe i jak mogą one wpłynąć na realny świat, wręcz odmieniając losy ludzi i ich biznesów. Dzięki jednemu filmowi, niewielka cukiernia odzyskała klientów, a zwykła wizyta zamieniła się w nieoczekiwany cud, który odmienił oblicze 39-letniej cukierni na ulicy Wolskiej.