Budowa mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę budzi wiele emocji wśród mieszkańców. Niedawno w ramach prac nad tą inwestycją zamknięto bulwary, a teraz po praskiej stronie pojawiło się jego pierwsze przęsło. Na filarach zainstalował je Budimex, który na skończenie inwestycji ma czas do marca 2024 roku. Koszt tej budowy jest szacowany na 120 mln złotych.
To będzie jeden z najpiękniejszych widoków na Warszawę, ta perspektywa jest chroniona przez UNESCO, a stąd będzie ją widać rewelacyjnie. Ale co najważniejsze, koncepcja połączenie lepszego połączenie dwóch brzegów Wisły, połączenie centrum miasta z Pragą i te wszystkie zmiany pozwolą na to, żeby ten ruch, który mamy na bulwarach, przełożył się też na większy ruch po stronie praskiej – mówił prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Most połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Będzie liczył 452 metry długości. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa będzie się poszerzać. Rozdzieli się na dwie rampy, które zostaną przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Na moście nie będzie podziału na strefę pieszą i rowerową. Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy będzie zmienna i w najwęższym punkcie wyniesie 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 m. W miejscu zagięć przeprawa będzie znacznie szersza, aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki z dwóch stref wypoczynkowych z drewnianymi siedziskami. Oświetlenie zapewnią dyskretne źródła światła umieszczone w balustradach. Most będzie wykonany ze stali pokrytej farbą w kolorze kortenu (pomarańczowo-brązowa imitacja rdzy). Materiał ten dobrze zniesie dużą wilgotność nad rzeką. Nawierzchnia mostu wyłożona zostanie warstwą żywicy MMA (metakrylowej) w kolorze jasnoszarym.