Na S7 rozpoczęły się prace remontowe, które wiążą się z dużymi utrudnieniami, mają one potrwać nawet do końca miesiąca.
Płońsk będzie realizował roboty na styku istniejącej drogi S7 z nowo wybudowanym odcinkiem. Prace będą polegały na sfrezowaniu nawierzchni, ułożeniu nowej i wykonaniu oznakowania poziomego. Ponadto zamontowane zostaną bariery energochłonne — poinformowało GDDKiA.
Objazd zamkniętego odcinka
Objazd zamkniętej łącznicy węzła Ciechanów poprowadzony zostanie przez węzeł Płońsk na obwodnicy Płońska. Ponadto ciąg główny zostanie zwężony. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po 1 pasie ruchu w obu kierunkach. Będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 60 km/h. Szacujemy, że do końca września br. prace zostaną zrealizowane — poinformowano.
71 kilometrów do remontu
Inwestycja obejmie aż 71 kilometrów drogi ekspresowej S7. Podzielono ją na 3 odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Pierwsze prace w ramach tego przedsięwzięcia zaczęły się już jesienią 2019 roku. Łączny koszy inwestycji to 1,6 mld złotych.
W ramach inwestycji powstaje m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe (obecnie można na nim zawrócić, a pełną funkcjonalność zyska po wybudowaniu drogi wojewódzkiej nr 544), Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś — czytamy w komunikacie.