Dostęp do wiedzy, informacji jest nieograniczony. Jesteś przytłoczony informacjami. Internet, sztuczna inteligencja (AI), chatGPT, serie krótkich filmów na YouTube, podcasty… Wymieniać można długo. We współczesnym świecie największą trudnością staje się selekcja informacji. Podejmowanie decyzji, co jest wiarygodne, a co nie zasługuje na uwagę. Co jest rzeczywiste, a co stanowi wytwór sztucznej inteligencji? Co jest prawdą, a co kłamstwem? Jakim źródłom ufać? Do tego obecnie potrzebna jest wiedza. – Nasze rozwiązania szkoleniowe opieramy na badaniach z obszaru ekonomii behawioralnej i psychologii społecznej. Selekcjonujemy źródła wiedzy. Interesują nas metaanalizy badań, wielokrotnie potwierdzone i przeprowadzone na dużych próbach. Wbrew pozorom wcale nie jest tak dużo badań spełniających te kryteria w psychologii. Jednak dzięki temu wiemy, co działa i dlaczego. Co sprawia, że zachowujesz się tak, a nie inaczej? Unikamy szkoleń opartych wyłącznie na indywidualnym doświadczeniu trenera. Takie jest DNA naszej firmy – mówi Piotr Juszczak, partner w warszawskiej firmie szkoleniowej Delta Training, który sam z wykształcenia jest psychologiem społecznym.
Firma działa na rynku od 2008 roku. To szmat czasu. Wystarczy sobie uświadomić, że to wtedy zaczął światowy kryzys finansowy, a większość z nas rozmawiała, trzymając przy uchu Nokię. Kto jeszcze pamięta tę markę? Portal Nasza Klasa święcił triumfy. Ludzie masowo umawiali się na spotkania z kolegami ze szkolnej ławki. Na polskim rynku, nie tylko warszawskim, niewiele jest firm szkoleniowych z tak dużym doświadczeniem. Jednak wszystkich firm szkoleniowych są dziesiątki tysięcy, konkurencja gigantyczna, bo pracodawcy dostrzegają, że umiejętności miękkie mają coraz większe znaczenie.
Szkolenia miękkie na fali
W coraz bardziej technologicznym świecie praca staje się zautomatyzowana. Być może zastanawiasz się, jak na rynek pracy wpłynie sztuczna inteligencja. Firmy poszukują pracowników, którzy potrafią rozwiązywać problemy, są kreatywni, elastyczni, dobrze się komunikują i współpracują z innymi. Niskie bezrobocie i brak pracowników na rynku sprawiają, że firmy muszą dbać o tych, których mają. Dlatego rozwijają ich, inwestują w rozwój, organizują szkolenia miękkie. A następnie pracowników, którzy mają kompetencje miękkie na odpowiednim poziomie, awansują na stanowiska kierownicze.
Ponadto umiejętności miękkie stały się jeszcze ważniejsze w popandemicznym środowisku pracy, w dużej mierze zdalnej. Komunikacja jest znacznie bardziej zniuansowana i złożona, gdy pracownicy nie spotykają się ze sobą twarzą w twarz.
W rezultacie pracodawcy aktywnie zabiegają o kandydatów, którzy mają miękkie kompetencje. America Succeeds, organizacja non-profit, dokonała przeglądu ponad 80 milionów ofert pracy w 22 sektorach przemysłu. Okazało się, że w 7 przypadkach na 10 ofert wśród poszukiwanych kwalifikacji są wymieniane umiejętności miękkie obejmujące m.in. komunikację, rozwiązywanie problemów i planowanie.
Z tego samego raportu wynika, że na niektórych stanowiskach jeszcze bardziej priorytetowo traktuje się umiejętności miękkie. Są to najbardziej pożądane kwalifikacje w przypadku 91 proc. stanowisk kierowniczych, 86 proc. stanowisk związanych z operacjami biznesowymi i 81 proc. stanowisk inżynieryjnych – fakt, który może zaskakiwać, ponieważ ta dziedzina powszechnie uważana jest za wysoce techniczną.
Szkolenia biznesowe dla firm w Warszawie
Organizacje mają w Warszawie ogromny wybór szkoleń i form szkoleniowych. Jak wybrać dobrą firmę szkoleniową? Na co zwrócić uwagę? Firmy oferujące szkolenia biznesowe dla firm rozwijają kompetencje miękkie w sprzedaży, zarządzaniu, pracy zespołowej i efektywności osobistej. Do firmy Delta Training wpływa wiele zapytań dotyczących szkoleń z zakresu sprzedaży. – To obszar, który generuje przychody dla firm. Bez efektywnych handlowców wiele firm szybko wypadłoby z rynku. Klienci interesują się nie tylko technikami sprzedaży, ale również obsługą klientów i tworzeniem standardów w tym zakresie. Wyraźnym trendem na rynku są szkolenia z radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i wymagającymi klientami – mówi Piotr Juszczak z firmy szkoleniowej Delta Training. W ofercie firmy są takie tematy szkoleń sprzedażowych jak wspomniane już techniki sprzedaży, profesjonalna obsługa klientów, techniki narracyjne, perswazja i wywieranie wpływu, cross-selling i up-selling, pisanie ofert handlowych i prowadzenie prezentacji handlowych, czy też sprzedawanie przez telefon oraz merchandising.
Szkolenia menedżerskie dla warszawskich firm
Działem handlowym trzeba również umiejętnie zarządzać. Nie jest to łatwe. Inaczej można szybko stracić najlepszych handlowców. Dlatego tak ważne jest rozwijanie kompetencji menedżerskich przez szkolenia. Możesz dla grupy swoich menedżerów znaleźć takie szkolenia jak skuteczne motywowanie pracowników, zarządzanie zespołem, przywództwo transformacyjne, udzielanie informacji zwrotnej (feedback), komunikacja menedżerska, rekrutacja pracowników, delegowanie zadań i odpowiedzialności, coaching menedżerski… To oczywiście nie wszystko, ponieważ firma szkoleniowa Delta Training z Warszawy projektuje szkolenia, uwzględniając specyficzne potrzeby poszczególnych klientów.
Szkolenia z pracy zespołowej
Poza szkoleniami sprzedażowymi i menedżerskim olbrzymim zainteresowaniem klientów cieszą się szkolenia dotyczące współpracy. – Jest to szczególnie istotne w czasach pracy hybrydowej, co sprawia, że pracownicy czują się mniej związani emocjonalnie z firmą i swoimi koleżankami oraz kolegami. Dlatego firmy organizują spotkania integracyjne, szkolenia z komunikacji w zespole, czy też certyfikowane szkolenie Insights Discovery – mówi Juszczak z Delta Training. Ta warszawska firma, choć ma biuro na Żoliborzu, to szkolenia prowadzi w całym kraju.
Firma znana jest na rynku z corocznego badania „Indeks Mail” dotyczącego trendów w zawodowej komunikacji e-mailowej. Prowadzi również szkolenia z komunikacji przez e-mail. – Do wszystkich szkoleń podchodzimy praktycznie. Najważniejsza jest ich użyteczność, przydatność w pracy. Najważniejsze są ćwiczenia, realne kejsy ze świata zawodowego. Gwarancją udanego szkolenia jest odpowiednie przygotowanie. Zależy nam, żeby poznać świat klienta, zrozumieć jego perspektywę, biznes, cele, które chce osiągnąć. Chcemy poznać produkty, usługi, język jakiego używają pracownicy. Ekscytuje nas pomiar efektywności naszych działań. Co i jak bardzo się zmieniło pod wpływem szkolenia? – mówi Juszczak z Delta Training. A może choć coś się zmieniło pod wpływem lektury tego tekstu?
MATERIAŁ SPONSOROWANY