Warszawiacy w końcu mogą korzystać z kładki nad Warszawą Główną. Została ona ustawiona już w maju ubiegłego roku, jednak dopiero teraz oddano ją do użytku. Waży ona 276 ton i ma stanowić znaczne ułatwienie dla osób przemieszczających się pomiędzy Wolą a Ochotą i chcących dostać się na dworzec.
Obiekt ma 194 metry długości i są na nim zamontowane cztery windy umożliwiające także przewóz rowerów. Na stacji działa system dynamicznej informacji pasażerskiej, czyli system elektronicznych wyświetlaczy, który na bieżąco pokazuje podróżnym dane dotyczące przyjazdów i odjazdów pociągów. Są także ekrany pokazujące aktualny rozkład jazdy — przekazało PKP PLK w komunikacie.
Opóźnienia i zmiany planów
Warszawiacy musieli długo czekać na realizację projektu kładki. Początkowo miało to nastąpić w sierpniu 2021 roku, jednak termin ten stale się przesuwał. Ostatecznie otwarcie nastąpiło prawie rok po pierwotnym terminie. Na przestrzeni czasu zmienił się również projekt kładki. Pierwszy plan zakład, że powstaną tam rampy i windy, jednak ostatecznie zostały tylko windy.
Warszawa Główna wróciła po 24 latach przerwy
21 marca 2021 roku dworzec Warszawa Główna znów został otwarty dla warszawiaków. Przebudowa tego miejsca pochłonęła 87 milionów złotych.
Stacja została przebudowana – wybudowane zostały dwa perony, wiaty, oświetlenie oraz parking Kiss&Ride. Stacja zwiększa możliwości podróży koleją w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego — pisze PKP PLK.