W niedzielę, 12 marca wszedł w życie nowy rozkład kolejowy. Na tory wyjechały też dodatkowe linie SKM S4 i S40.
Już od poniedziałku pasażerowie podróżujący koleją borykają się z olbrzymimi utrudnieniami. Wówczas powodem był pociąg SKM, który wjechał na niewłaściwy tor, a opóźnienia wszystkich przewoźników przekraczały 100 minut. We wtorek, jak poinformowała SKM, opóźnienia sięgają godziny. Wprowadzono wzajemne honorowanie biletów.
Z podobnymi problemami mierzą się także pasażerowie Kolei Mazowieckich.
W poniedziałek, 13 marca, opóźnione były 94 pociągi KM, które planowo przejeżdżają przez stację Warszawa Zachodnia. Dzisiaj, 14 marca, sytuacja jest jeszcze trudniejsza. Opóźnienia pociągów wynoszą nawet 100 minut – poinformowały Koleje Mazowieckie.
W związku z utrudnieniami, przewoźnik wysłał pismo do zarządcy infrastruktury w celu podjęcia pilnych i zdecydowanych działań, które pozwolą Spółce KM realizować usługi przewozowe, a podróżnym zagwarantują podróż punktualnie i jak najlepszej jakości. Oczekujemy na jednoznaczne stanowisko PKP PLK S.A. – dodała KM.
Jako przedstawiciel Spółki KM, gwarantuję, że na bieżąco monitorujemy sytuację, która wywołała daleko idące perturbacje w realizacji rozkładu jazdy na praktycznie wszystkich liniach kolejowych w obrębie województwa mazowieckiego – przekazał członek zarządu KM Dariusz Grajda.
PKP PLK tłumaczy, że modernizacja stacji Warszawa Zachodnia wpływa na ruch pociągów w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego. Dla zapewnienia sprawnych połączeń w trakcie realizowanej inwestycji, PLK SA wspólnie z przewoźnikami ustalają zmiany w rozkładzie – dodaje.
W związku z występowaniem opóźnień pociągów wokół Warszawskiego Węzła Kolejowego oraz na dojazdach do Warszawy, skutkujących opóźnieniami pociągów na stacji Warszawa Zachodnia powołano zespół składający się z przedstawicieli PLK SA i przewoźników. Wspólnie ustalone zostaną tymczasowe zmiany w rozkładzie, które zapewnią sprawniejsze połączenia na Warszawskim Węźle Kolejowym – poinformowała Magdalena Janus z zespołu prasowego.