Dziś około godziny 20:00 wykonawca rozpocznie likwidowanie obecnie istniejącego buspasa na ul. Sobieskiego – na fragmencie od al. Wilanowskiej do ul. św. Bonifacego. Otwarte dla ruchu pozostaną dwa pasy ruchu – po jednym w każdym kierunku. Na skrzyżowaniach z Nałęczowską i św. Bonifacego – liczba pasów i możliwości skrętów pozostaną bez zmian.
Jak pojadą autobusy?
Autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego na tym odcinku będą się poruszały razem z innymi uczestnikami ruchu, dlatego ich przejazd będzie dokładnie obserwowany i analizowany. Połączenie Wilanowa do metra linii M1 zapewniają autobusy linii 217 na wydłużonej trasie. Nie kończą one kursów na pętli przy ulicy Sarmackiej, tylko od skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ulicą Branickiego jadą ulicami: Płaskowickiej, Cynamonową, Gandhi do stacji metra Imielin. Dzięki temu z tej części Wilanowa, z jednego przystanku (u zbiegu al. Rzeczypospolitej i Branickiego) do stacji Imielin można dojechać autobusami trzech linii: 217, 263 i 319. Nadal można także dojechać do stacji metra Wilanowska autobusami linii 217 – ten odcinek trasy nie zmienił się.
Kiedy kolejne zmiany?
Wydłużenie odcinka z dwoma pasami ruchu zapowiadane jest na pierwszą połowę czerwca. Zwężenie Sobieskiego to kolejny etap budowy tramwaju do Wilanowa po zamknięciu Spacerowej. Najtrudniejsze etapy robót zostały zaplanowane w czasie wakacji, gdy ruch na ulicach jest najmniejszy.
Jak zapowiada miasto, sytuacja drogowa będzie się poprawiać od końca wakacji. We wrześniu ulice Spacerowa i Goworka zostaną udostępnione dla ruchu jednokierunkowego. Po wakacjach ruszą także tramwaje na Puławskiej, które pojadą przez powstający węzeł torowy między Goworka i Rakowiecką.
Tory w ciągu Spacerowej i Gagarina będą gotowe na początku 2024 roku. Do połowy przyszłego roku cała trasa tramwajowa do Wilanowa będzie kompletna. A przed końcem 2024 roku zostanie oddany ostatni odcinek – odnoga trasy wzdłuż ul. św. Bonifacego.