Prace nad nowymi torami trwają w dwóch lokalizacjach — na ul. M. Kasprzaka przy Karolkowej i przy Redutowej. Na ul. Kasprzaka budowane są właśnie nowe tory, zespawano tam przywiezione na miejsce szyny i planowane jest postawienie tam nowego torowiska, na którym ma rosnąć rozchodnik, czyli niewymagająca podlewania roślina. To część projektu, polegającego na konstrukcji zielonych torów w Warszawie.
Przy ul. Redutowej przeprowadzane są prace nad przejściem podziemnym prowadzącym do przystanku tramwajowego, z kolei na Wolskiej trwają przygotowania do budowy wiaduktów.
„Ruch tramwajowy na ul. M. Kasprzaka będzie oddzielony od ruchu samochodowego. A na perony i do przejścia będzie można dostać się z pomocą schodów, wind i pochylni” – czytamy na stronie urzędu miasta.
Pomiędzy ulicami Wolską i Skierniewicką ma powstać około 2,3 km torów tramwajowych. Zmodernizowane ma zostać też 1,2 km istniejącego torowiska. Projekt zostanie ukończony najprawdopodobniej w 2023 roku. Dzięki tej inwestycji skorzystają głównie mieszkańcy Woli, ale nowe tramwaje będą dojeżdżały również do dwóch stacji metra, czyli do Ronda Daszyńskiego i Ronda ONZ. Skorzystają też pasażerowie wsiadający na powstających przystankach: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy J. K. Ordona.