Kampania ma na celu wsparcie polskiego rynku muzycznego i zachęcenie odbiorców muzyki do wyrażania swojego szacunku dla pracy artystów poprzez zakup biletu na koncert, płyty lub abonamentu w serwisie streamingowym.
Dzień Polskiej Muzyki w 2019 roku zainicjowała Agencja Artistars. Z uwagi na wprowadzone ograniczenia rynku koncertowego z powodu pandemii koronawirusa, sytuacja wszystkich osób pracujących w branży koncertowej stała się szczególnie trudna, dlatego to im organizatorzy dedykują tegoroczną edycję.
Głównym punktem kampanii jest specjalne pasmo z tylko polską muzyką emitowane w największych ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych rozgłośniach radiowych oraz w telewizjach muzycznych. Radio Kolor dołączyło do akcji i dzięki temu 1 października po godzinie 10:00 usłyszycie tylko polskie utwory.
Zdaniem organizatorów, branża muzyczna w Polsce w 2019 roku rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku muzycznego.
Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie na osobę, a cały polski rynek fonograficzny wzrósł o 3%. Dla porównania, średnia globalna wzrostu wartości rynku muzycznego wynosiła blisko 9%, a u naszych środkowo-europejskich sąsiadów osiągnęła kilkunastoprocentowy wynik.