Włącz radio

Słuchaj nas na 103 FM

Zadzwoń do studia: 508 999 103

Napisz do nas

Włącz radio

Studio 103

1 października Dniem Polskiej Muzyki!

Dodano: 2021-09-29 16:30:11
mat. prasowe
mat. prasowe

Już w najbliższy piątek w Radiu Kolor przez godzinę gramy TYLKO PO POLSKU.

Przed nami trzecia edycja Dnia Polskiej Muzyki. Ten dzień to ogólnopolskie święto polskiej muzyki, w którego celebrację zaangażowani są wszyscy, dla których polska muzyka jest nieodłącznym elementem życia, a więc polscy Artyści, fani polskiej muzyki, a także firmy i organizacje z każdego segmentu polskiego rynku muzycznego.

Z tej okazji 1 października między godz. 10 a 11 na 103 FM zagramy tylko polskie piosenki.

Idea kampanii

Pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki zrodził się w 2019 roku z inicjatywy Agencji Artistars, w trosce o rozwój polskiego rynku muzycznego. Branża muzyczna w Polsce w 2019 roku rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku muzycznego. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny rósł ponad 3-krotnie wolniej niż średnia globalna i aż 4-krotnie wolniej niż w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego – Artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje odpowiedzialne za produkcję, wydawanie, ochronę praw, dystrybucję i promocję muzyki, w tym podmioty sektora koncertowego oraz fanów, bez względu na wiek, preferencje muzyczne czy status ekonomiczny – by wspólnie celebrując polską muzykę, np. słuchając jej częściej w radiu, telewizji bądź w streamingu, kupując płyty czy bilety na koncerty, przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.

Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej, poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku muzycznego, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo jego częściowego odmrożenia, będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat. Lockdown dla wielu Artystów stał się także okazją do złapania twórczego oddechu i poszukiwania nowych inspiracji, co zaowocowało serią ciekawych nowości wydawniczych. Letni sezon koncertowy pokazał, jak bardzo zarówno fani, jak i Artyści są spragnieni koncertów na żywo. W serwisach streamingowych w Polsce notowania polskich utworów nieprzerwanie dominują nad zagranicznymi. Dlatego też, podczas tegorocznej 3. edycji kampanii, dzieląc się radością z obcowania z polską muzyką i muzykami, pragniemy przypomnieć, że muzyka jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności.

Więcej o akcji tutaj.

Podziel się:

netgraf.pl