Narzędzie wspomagające sprzedaż – jak zwiększyć obroty w restauracji?

Restauratorzy często chcą wiedzieć, co może pomóc w zwiększeniu obrotów ich lokalu. Mogą zdecydować się na wybór wielu rozwiązań. Wśród nich znajduje się dedykowane temu celowi oprogramowanie. Jaką pełni rolę? Na jakie jego funkcje należy zwrócić uwagę przy zakupie? Odpowiedzi podajemy w artykule!
Spis treści:
- Z czego składa się system sprzedaży dla gastronomii?
- Program zwiększający zyski w lokalu gastronomicznym – najważniejsze funkcje
- Automatyzacja obsługi sprzedaży w restauracji – na co zwrócić uwagę?
Z czego składa się system sprzedaży dla gastronomii?
Oprogramowanie, które umożliwia obsługę oraz realizację sprzedaży w restauracji, może składać się z wielu elementów. Do najczęściej spotykanych należą przede wszystkim:
- programy online do kierowania pracą lokalu gastronomicznego;
- systemy przekazujące informacje o zamówieniu np. z sali do kuchni;
- programy online do zarządzania menu;
- narzędzia pozwalające na sprzedaż posiłków w formie online;
- systemy do zarządzania pracą pracowników.
Przykładem systemu sprzedaży dla gastronomii jest ten proponowany przez Restaumatic, który umożliwia skuteczne pozyskiwanie klientów, działania marketingowe (np. Program Lojalnościowy) czy też sprawną integrację z POS-ami. Na tym jednak nie koniec. W ramach współpracy z Restaumatic restaurator otrzymuje nowoczesną i responsywną stronę www z systemem zamówień online lub wtyczką Aktywne Menu. Wtyczkę można zainstalować na już istniejącej stronie internetowej, aby za jej pomocą obsługiwać sprzedaż.
Program zwiększający zyski w restauracji – najważniejsze funkcje
Oprogramowania do obsługi sprzedaży w branży gastronomicznej posiadają wiele przydatnych funkcji. Mogą one skutecznie usprawnić zarządzanie daną restauracją, a tym samym zwiększyć jej dochody. Do najważniejszych z nich zalicza się:
- pomoc w organizacji pracy zespołu;
- zarządzanie rachunkami i pełna kontrola nad zamówieniami;
- wybór wariantów obsługi klientów (rachunek do stolika, sprzedaż online, sprzedaż z numerem PAGER);
- zdalne zarządzanie lokalem (kontrola magazynu, zarządzanie menu);
- współpracę z elementami takimi jak: kasy fiskalne, czytniki kodów kreskowych, terminale płatnicze, wagi, czytniki kart magnetycznych, wyświetlacze VFD.
Automatyzacja obsługi sprzedaży w lokalu gastronomicznym – na co zwrócić uwagę?
Elementy programu obsługującego sprzedaż w lokalu gastronomicznym, na które powinno się zwrócić przy wyborze, to m.in.:
- zakres działania – oprogramowanie powinno zawierać w sobie kompleksowy pakiet narzędzi;
- łatwość obsługi – składa się na nią czytelny interfejs i intuicyjność korzystania z poszczególnych opcji;
- bezpieczeństwo – dotyczy to w szczególności wbudowanego programu zabezpieczeń, chroniącego przed wyciekiem danych.
Trzeba również pamiętać, że liczy się rzetelny i sprawdzony dostawca. Należy wiedzieć, że zakup programu z dobrego źródła gwarantuje jego niezawodność i brak ukrytych opłat.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY