Włącz radio

Słuchaj nas na 103 FM

Zadzwoń do studia: 222 562 562

Napisz do nas

Włącz radio

Kolorszop

Ruszyła 13. edycja Restaurant Week!

Dodano: 2019-04-04 13:11:07

Wiosenna edycja największego festiwalu kulinarnego w Polsce odbywa się w 35 miastach i potrwa od  3 do 17 kwietnia. Bierze w niej udział aż 400 restauracji, organizatorzy spodziewają się rekordowej liczby 100 tysięcy gości. Restaurant Week, towarzyszy kampania społeczna #SzanujJedzenie, której celem jest walka z marnowaniem żywności.


REKORDOWA EDYCJA RESTAURANT WEEK

W Festiwalu bierze udział 400 najlepszych restauracji z 35 polskich miast: Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Poznania, Łodzi, Szczecina, Białegostoku, Rzeszowa oraz regionów Silesii, Lubelskiego i Podhala. Trzydaniowe menu składające się z przystawki, dania głównego i deseru, niezależnie od miasta i restauracji, jest oferowane w specjalnej festiwalowej cenie 49 zł. Do wyboru gości są potrawy mięsne, rybne, wegetariańskie i wegańskie. Każdy gość Restaurant Week będzie miał także możliwość wygrać lot do Włoch dla dwóch osób i kolację w najbardziej obleganej restauracji świata Osteria Francescana***, a także podróż na festiwal restauracyjny Miami Spice.

Rezerwacji online na festiwal można dokonywać na stronie www.restaurantweek.pl, gdzie w prosty sposób  można wyszukać dogodnej dla siebie restauracji i wybrać preferowane menu. Dzięki wcześniejszym rezerwacjom biorące udział w festiwalu dokładnie wiedzą, ile osób pojawi się danego dnia i jakie dania wybiorą - mają więc dokłane informacje na temat liczby porcji, którą należy przygotować - tak, żeby nic się nie zmarnowało. Restaurant Week, jako najnowocześniejsza platforma promocji niezależnej sceny restauracyjnej w Polsce i jeden z  największych festiwali restauracyjnych na świecie,  przyłącza się w ten sposób do wiodących inicjatyw promujących świadome jedzenie oraz systemowe ograniczenie marnowania żywności.

KAMPANIA EDUKACYJNA #SZANUJJEDZENIE

Tegoroczna edycja Restaurant Week w całości dedykowana jest promocji szacunku do jedzenia oraz edukacji w zakresie sposobów wykorzystania resztek w duchu filozofii zero-waste. Każdego roku marnuje się ponad 1/3 światowej żywności. Jak wynika z badań, przeciętny Polak  wyrzuca 235 kilogramów jedzenia, co daje łącznie ponad 9 ton zmarnowanego jedzenia rocznie! Dane są alarmujące, stąd też pomysł, festiwalowi towarzyszyła kampania społeczna #SzanujJedzenie skierowana do gości i restauratorów. Każdy z nich otrzyma pakiet informacji, co robić, aby nie marnować jedzenia i konsumować świadomie.

„Walka z marnowaniem jedzenia to dla nas osobiście i zawodowo obecnie temat numer jeden. Dlatego  Restaurant Week będzie towarzyszyła kampania ogólnopolska kampania #SzanujJedzenie, która wybrzmiewać będzie podczas naszych wszystkich festiwali w 2019r. Będziemy promować chodzenie do restauracji festiwalowych, w których dzięki internetowym rezerwacjom i wcześniejszemu wyborowi menu, możliwe jest zerowe zmarnowanie jedzenia, ale też zachęcać gości do zmiany nawyków np. branie niezjedzonych resztek do domu i wykorzystania ich w myśl filozofii zero-waste” – mówi Maciej Żakowski, analityk trendów, twórca konceptów restauracyjnych, współtwórca Restaurant Week Polska.

Inspiracją dla organizatorów Restaurant Week, aby tematem przewodnim festiwalu stała się walka z marnowaniem żywności, była pierwsza historyczna wizyta w Polsce Massimo Bottury - właściciela najlepszej restauracji świata Osteria Francescana***, odznaczonej trzema gwiazdkami Michelin. Najsłynniejszy szef kuchni i restaurator świata mówił o tym, że nieracjonalna produkcja i konsumpcja żywności odpowiadają za aż jedną trzecią problemów klimatycznych świata, i co należy robić aby temu przeciwdziałać.

Niemarnowanie jedzenia to najważniejsze obecnie zadanie, jakie stoi także przed całą branżą restauracyjną. Celem ONZ na najbliższe lata jest ograniczenie globalnego marnowania żywności o połowę. Jak czytamy w raporcie “Champions 12.3” (stworzonym w ramach Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ m.in. przez członków Światowego Instytutu Zasobów - World Resources Institute), warto to robić z wielu względów, także ekonomicznych, gdyż jako się okazuje, każda złotówka zainwestowana przez restaurację w oszczędzanie żywności, przynosi aż siedem złotych zwrotu.


DO WYGRANIA KOLACJA W NAJBARDZIEJ POŻĄDANEJ RESTAURACJI ŚWIATA
I LOT NA MIAMI SPICE

Każdy festiwalowy gość będzie miał szansę wygrania dwuosobowego rejsu LOT-em do Włoch oraz dzięki marce Grundig dwuosobowej kolacji w Osteria Francescana***, najbardziej obleganej restauracji świata (w kolejce do rezerwacji stoi kilkadziesiąt tysięcy osób z całego świata). Wystarczy wybrać się na festiwal i zamieścić w mediach społecznościowych zdjęcie,  zgodnie z czekającą na festiwalowym stole instrukcją.

Z kolei w konkursie recenzenckim do wygrania będzie rejs LOT-em do Miami oraz uczestnictwo w festiwalu restauracyjnym Miami Spice. Aby wziąć w nim udział, należy zrecenzować swoją wizytę na Restaurant Week w festiwalowym systemie rezerwacyjnym.

KOKTAJL FESTIWALOWY

Zwyczaj celebracji wspólnych chwil przy dobrym jedzeniu i koktajlach to idealna okazja do wspólnego próbowania różnych połączeń kulinarnych, zgodnie z założeniami kultury aperitivo. Podczas zbliżającej się wiosennej edycji Restaurant Week, do każdego serwowanego posiłku goście otrzymają w prezencie koktajl Martini Fiero & Tonic, na bazie najnowszego wermutu Martini Fiero oraz KINLEY Tonic Water. Goście niepijący otrzymają natomiast możliwość zamówienia premierowo KINLEY Virgin Mojito. Kropla Délice to oficjalna woda Festiwalu Restaurant Week. Jej kompozycja składników mineralnych, idealne nagazowanie oraz elegancka butelka doskonale łączą się z kunsztem festiwalowych dań serwowanych przez najlepszych szefów kuchni.

 

Podziel się: