Włącz radio

Słuchaj nas na 103 FM

Zadzwoń do studia: 508 999 103

Napisz do nas

Włącz radio

Studio 103

Zdobyłeś klienta? Co zrobić, aby został z Tobą na dłużej?

Dodano: 2021-04-29 12:23:11
fot. artykuł sponsorowany
fot. artykuł sponsorowany

Jednorazowa decyzja zakupowa nie musi oznaczać, że klient skorzysta z usługi czy produktu przy kolejnych transakcjach. Lojalność to rodzaj relacji, którą buduje się w sposób długofalowy.


By ją wzmocnić, warto stosować różne narzędzia i strategie marketingowe. Jedną ze skutecznych metod są programy lojalnościowe. Na czym polegają i dlaczego warto z nich skorzystać?

Zadbaj o lojalność klientów

Co to jest program lojalnościowy? W prostych słowach – to narzędzie marketingowe, które ma na celu zbudowanie i umocnienie wartościowej relacji z klientami. To jedno z najchętniej wykorzystywanych narzędzi w nowoczesnych strategiach marketingowych. Pozwala docenić zaangażowanie i zmotywować do regularnych zakupów, a jednocześnie usprawnia mechanikę podejmowanych działań i stanowi źródło wiedzy o klientach.

Spośród rodzajów programów lojalnościowych wyróżniamy:

· tradycyjne – uczestnicy mogą otrzymać nagrody w zamian za wydane pieniądze,

· oparte na zdobywaniu poziomów – wraz z realizacją założeń programu uczestnicy zyskują dostęp do kolejnych benefitów i korzyści

· oparte na korzyściach dla wszystkich uczestników – każdy z uczestników uzyskuje te same korzyści, niezależnie od stażu uczestnictwa w programie,

· programy oparte na mechanizmach grywalizacji – każdy z uczestników osiąga konkretne cele, za które uzyskuje punkty – te kumulują się jako forma doświadczenia w programie,

· programy hybrydowe – łączą w sobie cechy dwóch lub więcej programów lojalnościowych. W ten sposób można je lepiej dostosować do strategii biznesowej konkretnego klienta.

Po programy lojalnościowe sięgają renomowane marki na całym świecie – wszystko po to, by osiągnąć cel, jakim jest zbudowanie trwałej więzi z partnerem biznesowym. To z kolei przekłada się na większą sprzedaż, szansę na wypracowanie wyższego zysku i stabilnej pozycji na rynku.

Aby jednak uzyskać spodziewany sukces, trzeba stworzyć dobrą strategię, dopasowaną do potrzeb danej grupy odbiorców. To oznacza nie tylko szeroką ofertę z produktami i usługami wysokiej jakości. Dochodzi do tego również prowadzenie stałej i angażującej komunikacji oraz obsługi klienta. Te wszystkie elementy składają się na pozytywne doświadczenie kontrahenta i chęć do ponownego skorzystania z usług w przyszłości. To bardzo ważne - według danych prezentowanych przez OutboundEngine zdobycie nowego klienta może kosztować aż 5 razy więcej niż utrzymanie stałego.

Program lojalnościowy – główne zalety

Odpowiednio przygotowany program lojalnościowy pomaga zbudować długofalowe relacje z klientami, zapewniając wszystkim stronom wymierne korzyści – jak wzrost wyników sprzedażowych opartych na trwałych relacjach. Może też stać się cennym źródłem wiedzy o klientach, co pozwoli jeszcze lepiej spersonalizować kierowaną do nich ofertę. Zdefiniowanie konkretnych preferencji będzie wskazówką w budowie jeszcze skuteczniejszego programu lojalnościowego oraz samej oferty.

Chęć dołączenia do programów lojalnościowych wykazują również klienci. Jak wynika z badania „Kompas lojalności B2B. Oczekiwania kontra rzeczywistość” przeprowadzonych przez IRCenter na zlecenie Sodexo, nagrody to główny, ale nie jedyny motywator. Udział w programie lojalnościowym może stanowić też wyzwanie i urozmaicenie codziennych zadań. W tym kontekście to nie tylko atrakcyjny dodatek do pierwotnej oferty, ale także możliwość realnego podnoszenia satysfakcji klientów. Taki wpływ na poprawę jakości pracy partnerów biznesowych również przekłada się na wzmocnienie więzi.

Wsparcie lojalności – jak wykorzystać program lojalnościowy?

Wiemy już, jak działają programy lojalnościowe – warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie: w jaki sposób wykorzystać je do umocnienia więzi z klientami?

Przede wszystkim może być wsparciem w codziennej komunikacji. Program to precyzyjne źródło wiedzy na temat potrzeb i zachowań klientów. Warto to wykorzystać, nie tylko przy planowaniu nagród, ale również w stałym kontakcie. W ten sposób klienci poczują się docenieni i wyróżnieni.

Program lojalnościowy może stanowić także motywację do lepszego zapoznania się z naszą ofertą. Dzięki temu klienci będą w stanie lepiej dopasować oferowane produkty do swoich potrzeb. Jednocześnie edukacja wspiera budowanie renomy marki – zadowoleni kontrahenci sami mogą polecić nasze usługi czy produkty swoim współpracownikom czy klientom.

Benefity z programu lojalnościowego mogą stanowić także gwarancję lepszych warunków przy przedłużaniu współpracy. Dobrze przygotowany program lojalnościowy stanowi wartość dodaną, która może przekonać klientów do dalszego korzystania z naszych usług. Ponadto pozwala także wyróżnić ofertę na tle konkurencji.

Kto powinien korzystać z tego narzędzia?

Dedykowane programy lojalnościowe mogą zaproponować swoim klientom czy partnerom biznesowym wszystkie firmy działające w sektorze B2B i B2C – niezależnie od ich wielkości. W relacjach B2B kluczem do sukcesu często jest partnerstwo. Programy te sprawdzą się w prawie każdej branży. Dzięki nim można zyskać lojalnych klientów oraz partnerów.

Zastosowanie odpowiednich mechanizmów w programie lojalnościowym pozwoli każdej firmie odpowiedzieć na wyzwania przed jakimi stoi i dopasować je do wymagań branży. To oznacza lepsze relacje z partnerami biznesowymi oraz oszczędność czasu i środków.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Podziel się:

netgraf.pl