W sprzedaży dostępna jest już 2. część książki, wraz z pakietem lekcji programowania Scratch, grą edukacyjną i rebusami.
Ola i Piotr Stanisławscy, Janina Bąk, Aleksandra Przegalińska, Piotr Konieczny, Kasia Gandor i Przemek Staroń to tylko wybrani współtwórcy komiksu, którzy wraz z tytułową – Różą i jej młodszą siostrą Maliną, zabiorą czytelników na wycieczkę w kosmos, zaproszą do zabawy z inteligentnym robotem, podpowiedzą, jak przyswajać szkolną wiedzę oraz wytłumaczą działanie płatności w internecie.
„Róża, a co chcesz wiedzieć? 2” – kolejna część popularnego komiksu edukacyjnego dla dzieci i ich rodziców właśnie trafiła do sprzedaży. Zawiera aż 13 lekcji programowania w Scratch! Ponad 200 – stronicowa publikacja, e-book oraz dodatki w postaci edukacyjnej gry planszowej i zeszytu kreatywnego dostępne są na stronie: edukomiks.pl. Pomysłodawcami i współtwórcami publikacji są Artur Kurasiński i znany rysownik Tomasz Minkiewicz.
– Sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, fake newsy czy zrównoważony rozwój – to tylko część pojęć i zjawisk, które chcemy przybliżyć dzieciom i ich rodzicom aby pomóc im lepiej rozumieć rzeczywistość wokół nas – mówi Artur Kurasiński
– Celem publikacji jest także przekonanie dzieci i ich rodziców, że nowe technologie, informatyka czy programowanie nie są zarezerwowane wyłącznie dla chłopców. W Polsce nadal panuje ten mit… – dodaje pomysłodawca komiksu
Impulsem do pracy nad komiksem była osobista historia autora. Pewnego dnia jego córka Róża, wróciła zapłakana ze szkoły, ponieważ nie mogła zapisać się na zajęcia z robotyki. Kurs był zaadresowany “tylko dla chłopców”. Szkoła nie widziała w tym problemu, a ojcu polecono zapisać córkę na inne zajęcia. Tak powstał pomysł komiksu, który przekonuje, że programowanie i nowe technologie ciekawić mogą każdego – niezależnie od płci, wieku czy miejsca zamieszkania. Komiks spodoba się nie tylko dzieciom, ale dorosłym również.
Druga część “Róża, a co chcesz wiedzieć” pierwszy sprzedażowy sukces ma już za sobą. Na początku roku komiks został okrzyknięty “największą zbiórką crowdfundingową” na platformie Wspieram.to.
Partnerami publikacji są Mastercard, Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Facebook, Amazon STEM Kindloteka i Just Join IT.