Pomimo, iż na arenie międzynarodowej Polska deklaruje, iż jest krajem tolerancyjnym to jednak bardzo powszechnym zjawiskiem jest brak tolerancji oraz akty rasizmu w miejscach pracy, gdzie znajdują się pracownicy innego koloru skóry, innej religii czy kultury.
W latach transformacji ustrojowej to polscy emigranci szukali lepszego życia m.in. w krajach skandynawskich, w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, a nawet Australii. Wówczas polska społeczność spotykała się wielokrotnie z rasizmem ze strony obywateli krajów do których przybywała.
Do projektu zaproszono Ambasadorów, związanych z różnymi dziedzinami życia. Ich udział ma uświadomić opinię publiczną, iż taka postawa jak rasizm w miejscu pracy jest niedozwolona.
Szacunek należy się każdemu
Kampania ma również na celu uczulić firmy zatrudniające cudzoziemców, które pomimo, że w swoim statusie mają wpisane wsparcie dla pracowników z zagranicy to niestety często na szczeblach niższych stanowisk dochodzi do przykładów braku tolerancji.
Za projektem kampanii stoją dwie kobiety: Renata Wozba i Marlena Svensson – założycielki grupy T2S, od lat związane z biznesem krajowym i międzynarodowym. To właśnie na przestrzeni ostatnich kilku lat rozwijając firmy napotykały wielokrotnie na postawy niektórych firm, świadczące o nietolerancji wobec pracowników ze Wschodu czy Azji. Pomimo ogromnego zapotrzebowania w Polsce na tego rodzaju pracowników często słyszały, iż „Takich” osób nie zatrudnimy bo…
Obie podróżowały po Azji i Wchodzie aby poznać bliżej tamtejszą kulturę i obyczaje, by finalnie móc zatrudniać tamtejszą społeczność na projektach w całej Polsce.
Dziś są uznanymi w tej branży na polskim rynku. Bardzo ważna jest dla nich odpowiedzialność społeczna biznesu, równouprawnienie, tolerancja zarówno wobec kobiet jak i mężczyzn.
Wiedzą, że za rozwojem ich grupy T2S stoją ludzie. Dlatego bardzo angażują się w poprawienie ich bytu w Polsce, poprzez m.in. wsparcie legalizacji ich pobytu oraz pozwoleń na pracę, bardzo często borykając się skostniałym systemem administracyjnym polskich urzędów. Wspierają swoich pracowników również w znalezieniu zapewniając mieszkań a także w pomocy członkom ich rodzin.
Stąd zrodził się pomysł i głęboka potrzeba stworzenia projektu, kampanii, która ma szerokie przesłanie. Kampania, która uczy być tolerancyjnym w pracy, która stwarza sytuacje, w których inaczej powinno się spostrzegać ludzi, którzy może i prości jednak mający ogromny wpływ na rozwój polskiej gospodarki, ponieważ to oni, nikt inny są siłą roboczą, która ów gospodarkę napędza.