Podczas tego etapu prowadzone będą dalsze prace konstrukcyjne przy przejściu podziemnym w rejonie skrzyżowania z ul. Redutową oraz przebudowa sieci wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej i teletechnicznej. Dalej w rejonie ul. Wolskiej tramwajarze będą budowali nowy wiadukt, wstawiali mury oporowe i wykonywali konstrukcję torowiska. W rejonie parku kontynuowana będzie przebudowa sieci gazowej i budowa chodników. Jednocześnie w pasie rozdziału ul. Kasprzaka wykonywane będzie nowe torowisko.
Na Woli zmieni się organizacja ruchu, dlatego poniżej możecie zobaczyć, jakie czekają nas zmiany.
Rejon ul. Redutowej
W sobotę, 1 października, o godz. 20:00 tramwajarze zamkną pas dzielący jezdnie ul. Wolskiej oraz jej dwa pasy ruchu w stronę centrum, na odcinku od ul. Goleszowskiej do ul. Ordona. Na wysokości ul. Redutowej, kierowcy jadący w kierunku Śródmieścia będą mogli poruszać się dwoma pasami południowej jezdni ul. Wolskiej, a następnie prosto ul. Kasprzaka. Tak jak obecnie, w kierunku Bemowa ruch będzie poprowadzony najpierw dwoma (ul. Kasprzaka), a następnie trzema pasami (po połączeniu z Wolską). Z ul. Redutowej dostępne będą po jednym pasie do skrętu w lewo lub w prawo w ul. Kasprzaka. Jeden z pasów do skrętu z Redutowej w Kasprzaka w stronę centrum zostanie zamknięty. Przez ul. Wolską zostanie wyznaczone tymczasowe przejście dla pieszych na wysokości ul. Redutowej.
Rejon ul. Ordona i Elekcyjnej
W ul. Ordona pomiędzy Wolską a Kasprzaka zostaną wprowadzone dwa pasy ruchu w każdym kierunku: do skrętu w lewo oraz do jazdy prosto i w prawo. Wytyczony zostanie pas do skrętu w lewo z ul. Kasprzaka w ul. Ordona w kierunku Wolskiej oraz z ul. Wolskiej w Elekcyjną.
Ulica Kasprzaka
Pomiędzy ul. Ordona i Bema wygrodzony zostanie pas dzielący jezdnie oraz lewe pasy obu jezdni ul. Kasprzaka. Na rondzie Tybetu kierowcy z ul. Kasprzaka będą mogli skręcić w lewo lub w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia lub pojechać prosto z obu kierunków. Za rondem dostępne będą po dwa pasy ul. Kasprzaka. Jadący od strony centrum będą mogli skręcić w ul. Bema w lewo lub prawo z osobnych pasów. Na tej jezdni liczba pasów zostanie zmniejszona z czterech do trzech. Trzeci pas będzie służył do jazdy prosto w stronę al. Prymasa Tysiąclecia. Poruszający się od strony Bemowa będą mogli skręcić w Bema wyłącznie w prawo.
Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca 2022 roku.
Tramwaj na Kasprzaka
Tramwajarze wybudują około 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizują około 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy ul. Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona.
Trasa na Kasprzaka nie tylko zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ, ale będzie również cieszyć oczy mieszkańców. Podobnie jak w przypadku innych realizowanych obecnie inwestycji, tak i tutaj tramwajarze zamierzają zazielenić torowisko. Właśnie rozpoczęto układanie rozchodnika na nowych torach. Docelowo na tej trasie pojawi się 2,5 km zielonych torów.
Realizacja inwestycji ma się zakończyć w połowie 2023.