Tramwaj na Zieloną Białołęka ma pozwolić mieszkańcom wschodniej Białołęki szybko dotrzeć do najbliższej stacji metra, czyli Kondratowicza. Teraz Tramwaje Warszawskie zrobiły duży krok w kierunku realizacji tej inwestycji. Po trzech latach oczekiwania urzędnicy otrzymali decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. To dokument, który określa, jak zabezpieczyć zieleń i jak ograniczyć emisję hałasu. Będzie on uwzględniony w czasie opracowywania projektu.
Tramwaje Warszawskie przetarg na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę mają ogłosić jeszcze w tym roku, a sama budowa ma ruszyć do 2030 roku.
Możliwe jest przyśpieszenie inwestycji, ale będzie to zależało od dostępności środków finansowych. Będziemy się starali o fundusze z Unii Europejskiej – zapowiadają tramwajarze w oficjalnym komunikacie.
Odcinek trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę ma mieć 6,5 km i rozpoczynać się w obszarze skrzyżowania ulic Matki Teresy z Kalkuty oraz Rembielińskiej, a następnie przebiegać ulicami: św. Wincentego, Głębocką, Olszynki Grochowskiej aż do szkoły podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek. Po drodze ma być tam 8 przystanków, a pojazdy mają kursować nawet co 2-3 minuty. Jak zapowiadają tramwajarze do stacji metra Kondratowicza będzie można dojechać w 15 minut, a do Dworca Wileńskiego w 30.
Będzie tramwaj na Zieloną Białołękę. Jest decyzja środowiskowa, czas na projektowanie. Przetarg już za kilka miesięcy. Nowa trasa będzie miała 6,5 km długości, 8 przystanków. Czas przejazdu do stacji metra: 15 minut. https://t.co/RbcrNgJraK pic.twitter.com/cXPgTUOxh3
— Maciej Dutkiewicz (@m_dutkiewicz) July 26, 2023