W zajezdni na Annopolu ma docelowo stać aż 150 niskopodłogowych wagonów. Będzie ona miała prawie 12 hektarów, a długość wszystkich torów w białołęckim obiekcie, po których będą się poruszać szynowe pojazdy wyniesie ponad 14 km. Prace nad zajezdnią właśnie wchodzą w kolejną fazę.
Objazdy dla kierowców
14 maja o godz. 22:00 rozpocznie się przebudowa zlokalizowanego przy zajezdni skrzyżowania ul. Annopol i Inowłodzkiej. Annopol zostanie całkowicie wyłączony z ruchu na odcinku ok. 400 m – pomiędzy galerią handlową a centrum wspinaczkowym. Spowoduje to także brak możliwości przejazdu przez skrzyżowanie od strony Inowłodzkiej. Od Rembielińskiej i Trasy Toruńskiej (S8) dojazd będzie możliwy tylko do centrum handlowego.
Kierowcy będą musieli poruszać się objazdem przez ulice Odlewniczą, Marywilską i Wysockiego do Bazyliańskiej. Stamtąd będzie można zawrócić na Rembielińską w stronę Annopolu lub pojechać dalej na Bródno. Z Wysockiego do Rembielińskiej będzie można także przejechać ul. Bartniczą i Poborzańską. Od północy utrudnienia będzie można ominąć jadąc Białołęcką do Trasy Toruńskiej. Taka organizacja ruchu potrwa do końca września 2023 roku.
Zmiany w komunikacji
Z powodu budowy zajezdni wyłączony z ruchu zostanie także odcinek torów tramwajowych między pętlami Annopol i Żerań Wschodni. Od poniedziałkowego poranka, 15 maja, tramwaje linii 4 będą dojeżdżały tylko do pętli Annopol. Na odcinku wyłączonym z ruchu tramwajowego będą kursowały autobusy zastępczej linii Z-1, która połączy Żerań Wschodni ze stacją metra Bródno. Z powodu zamknięcia ul. Annopol autobusy tej linii pojadą trasą nieco inną niż równoległa do torów tramwajowych. Z-1 wyruszy z przystanku Faradaya 03 i ul. Annopol, Odlewniczą, Marywilską Wysockiego, Bazyliańską i Kondratowicza dojedzie do stacji metra Bródno. W drodze powrotnej ostatnim przystankiem będzie Żerań Zachodni 04.