Jak poinformowały Tramwaje Warszawskie, obecnie rozpoczynana jest praca nad odcinkiem tej trasy, który ma rozciągać się od Andersa do mostu Gdańskiego. W tej chwili instytucja poszukuje projektanta będącego w stanie przygotować odpowiednią dokumentację.
Wykonawca, którego wybierzemy w przetargu zajmie się opracowaniem kompletnej dokumentacji potrzebnej do przebudowy torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną, podwieszeniem sieci, słupami, systemem sterowania zwrotnic oraz ogrzewania i monitoringu zwrotnic. W sumie to około 750 metrów torowiska. Projektant będzie musiał uzyskać wszystkie wymagane uzgodnienia, opinie, warunki techniczne czy odstępstwa — przekazał nam Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Na trasie pojawi się zieleń
Tramwaje Warszawskie planują m.in. dostosować przystanki na tej trasie do obecnie panujących standardów. Koniecznym wobec projektanta wymogiem będzie uwzględnienie w dokumentacji zieleni.
Do obowiązujących standardów mają zostać dostosowane perony przy węźle Międzyparkowa. Chodzi o ich przedłużenie do 68 metrów, tak aby mogły zatrzymać się przy nich dwa tramwaje. Usuniemy też infrastrukturę po zlikwidowanym przystanku Bonifraterska — założyliśmy zazielenienie terenu po rozbiórce. Na torach na Słomińskiego chcemy też zasiać rozchodnik — dodał Dutkiewicz.
Kiedy rozpoczną się prace?
Prace nad tym odcinkiem tramwajowej obwodnicy śródmiejskiej mają rozpocząć się w 2024 roku, to również wówczas zacznie się modernizacja całej trasy. Prowadzi ona od pl. Zawiszy do ronda Żaba przez Towarową, Okopową, Słomińskiego, most Gdański i Starzyńskiego. Oferty w przetargu można składać do 18 sierpnia. Wartość zamówienia ma osiągnąć półtora miliona, a projekt ma zostać zrealizowany w 76 tygodni. Urzędnicy przewidują, że prace powinny zakończyć się w grudniu 2025 roku.