Ze względu na dynamiczny rozwój południowej części Białołęki, lawinowo rosną potrzeby komunikacyjne na tym obszarze. Według najnowszych danych, dzielnica jest na pierwszym miejscu w rankingu na najwyższy przyrost naturalny. Dlatego też mieszkańcom zależy na tym, aby budowę potraktować priorytetowo.
- Jest to inwestycja o charakterze strategicznym, nie tylko dla samej Białołęki ale i całej wschodniej części Warszawy. Codziennie ulicą Modlińską przejeżdża kilkadziesiąt tysięcy samochodów i każdy sposób na ograniczenie tej liczby pojazdów wjeżdżających do miasta, śródmieścia, czy też innych dzielnic trzeba popierać. Nie ma w tej chwili szybszej i bardziej wydajnej komunikacji niż komunikacja szynowa - komentował Jan Mackiewicz, autor petycji i członek stowarzyszenia Razem dla Białołęki.
Według najnowszych danych Zarządu Dróg Miejskich, ulicą Modlińską przejeżdża ponad 52 tys. pojazdów dziennie, a Trasą Toruńską aż 73 tys. Same autobusy nie są w stanie rozwiązać problemów komunikacyjnych tej części miasta, o czym świadczy chociażby rekordowe obłożenie linii 509 (1400 pasażerów na godzinę!). Nowa alternatywa pomogłaby zatem w zmniejszeniu ruchu samochodów, co automatycznie będzie miało wpływ na poprawę jakości powietrza.
Petycję można znaleźć na stronie : www.petycjeonline.com/tak_dla_tramwaju_wzduz_modlinskiej
Do tej pory udało się zebrać około tysiąca głosów w tej sprawie.
ed