Głównym celem modernizacji tego szlaku kolejowego jest poprawa komfortu podróży. Za ponad rok pociągi przyspieszą z 80 do 120 km/h.
– Poprawa komunikacji kolejowej w aglomeracjach, sprawny przejazd większej liczby pociągów łączących duże ośrodki z regionami - to jeden z celów Krajowego Programu Kolejowego – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Jak zapowiada PKP PLK, umowa z wykonawcą zostanie podpisana jeszcze w kwietniu, a pierwsze prace ruszą w maju i obejmą przejścia podziemne: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów, Parzniew, Milanówek oraz nowe przejście pieszo-rowerowe w Brwinowie.
Jednak prawdziwe utrudnienia zaczną się we wrześniu. Wtedy linia kolejowa zostanie całkowicie zamknięta na okres 12 miesięcy. W tym czasie pasażerowie będą mogli korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. Do przebudowy i remontu pójdą tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i infrastruktura pasażerska.
Po remoncie pociągi nie tylko przyspieszą. Na trasę wyjedzie też więcej składów niż dotychczas.
łj