Już 12 marca pociągi pojadą po nowym wiadukcie kolejowym wybudowanym w ramach inwestycji na Warszawie Zachodniej. Połączy on linię radomską z linią obwodową, a tym samym zapewni bezpośrednie połączenia między Radomiem, Warką i Piasecznem a Modlinem, Legionowem i Wieliszewem.
Nowy wiadukt kratownicowy ma 120 metrów długości, 16 metrów wysokości i waży 1700 ton, ma 2 tory i sieć trakcyjną. Zamontowany został tam także rozjazd, który zwiększy przepustowość stacji. Wiadukt był budowany etapami, najpierw przy torach powstała konstrukcja wiaduktu, którą potem nasunięto na betonowe elementy starego wiaduktu, a następnie usunięto z konstrukcji betonowe elementy, a na wiadukcie ułożono nowe tory i sieć trakcyjną. Na końcu odbyły się próby obciążeniowe konstrukcji, a to wszystko bez wstrzymania ruchu pociągów.
Po uruchomieniu ruchu na nowym wiadukcie prace będą kontynuowane pomiędzy przystankiem Warszawa Aleje Jerozolimskie a Warszawą Zachodnią. Z pracami będą wiązały się tymczasowe zmiany w kursowaniu pociągów.
Od 12 marca pociągi jadące od strony linii radomskiej będą wjeżdżały na linię obwodową. Składy regionalne i aglomeracyjne będą zatrzymywały się przy peronie numer 9 stacji Warszawa Zachodnia, a następnie na przystankach Warszawa Wola, Młynów, Koło, Powązki i na stacji Warszawa Gdańska.
Sprawną komunikację zapewnią dwa węzły przesiadkowe, które łączą kolej z transportem miejskim. Na Warszawie Młynów jest możliwość szybkiej przesiadki w drugą linię metra. Natomiast na Warszawie Gdańskiej podróżni z peronów będą mogli przejść do metra, tramwajów i autobusów - informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Z kolei sprawną komunikację w obrębie Gdańskiej mają zapewnić schody ruchome do przejścia podziemnego oraz kładki z windami po wschodniej i zachodniej stronie stacji. Część pociągów z linii radomskiej zakończy swój bieg na stacji Warszawa Główna. Stąd podróżni będą mogli szybko dojechać do centrum stolicy wybierając autobusy i tramwaje.
Na stacji Warszawa Zachodnia będą kontynuowane prace przy rozbudowie przejścia podziemnego, przebudowie peronów i budowie nowego zadaszenia. W ramach inwestycji, pod stacją, powstaje także przestrzeń pod przystanek i linię tramwajową.