Centralny Port Komunikacyjny
W 2018 roku prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego, tym samym zgadzając się, że w Brwinowie pomiędzy Łodzią a Warszawa powstanie Port Lotniczy Solidarność. Na obszarze 30 km2 ma powstać lotnisko, które rocznie będzie obsługiwać nawet 48 mln pasażerów. Według wstępnego planu pierwszy samot ma wystartować w 2028 roku.
Z wykonie projektu odpowiada firma architektoniczna Foster + Partners i Buro Happold.
Odbudowa Pałacu Saskiego w Warszawie
Jeszcze w 2004 roku Lech Wałęsa inicjował odbudowę Pałacu Saskiego na terenie dzisiejszego Placu Piłsudskiego w Warszawie. W 2018 roku inicjatywa spotkała się z aprobatą mazowieckiego wojewódzkiego konserwatora zabytków prof. Jakuba Lewickiego. 3 lata później doszło do przekazania projektu ustawy o przygotowaniu i realizacji inwestycji.
Dworzec Warszawa Zachodnia
Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia oraz ulepszenie linii średnicowej stanowią jedno z najbardziej znaczących przedsięwzięć kolejowych w najnowszej historii. Każdy peron zostanie wyposażony w zadaszenie. Planuje się montaż wind i ruchomych schodów, które będą dostosowane do transportu rowerów oraz wózków. Stacja będzie w pełni przystosowana dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Jasne i intuicyjne oznaczenia oraz zaawansowany system informacji dla pasażerów uczynią korzystanie z kolei prostszym i bardziej komfortowym.
Dworzec Metropolitarny w Lublinie
Dworzec Metropolitalny w Lublinie zastępuje stary dworzec autobusowy z lat 70. XX wieku i położony jest obok dworca PKP Lublin Główny. Dzięki temu projektowi, transport kolejowy, autobusowy, busowy i miejski zostaną zintegrowane w jednym miejscu w Lublinie. W ramach tej kluczowej inwestycji współfinansowanej z funduszy europejskich, wprowadzono nowy układ drogowy, usprawniający komunikację.
Sam budynek Dworca Metropolitalnego został zaprojektowany w strukturze "box-in-box". Jego charakterystyczne ażurowe konstrukcje przypominające skręcone pnie drzew nie tylko mają funkcję użytkową, ale również stanowią estetyczny akcent architektoniczny. Na dachu budynku zaplanowano tereny zielone, skwer miejski i plac zabaw.
Muzeum Historii Polski w Warszawie
Muzeum Historii Polski powstaje na terenie Cytadeli Warszawskiej, choć jego pierwotna lokalizacja miała być nad Trasą Łazienkowską, w pobliżu Zamku Ujazdowskiego. W 2009 r. wybrano projekt pracowni architektonicznej Paczowski et Fritsch z Luksemburga, lecz w roku następnym wstrzymano decyzję o finansowaniu. Dopiero w 2015 r. podjęto rozmowy o przeniesieniu Muzeum do Cytadeli, a rok później podpisano umowę z pracownią WXCA, reprezentowaną przez Szczepana Wrońskiego, na wykonanie projektu. Budimex S.A. został wybrany jako wykonawca prac budowlanych.
Nowa siedziba Muzeum ma być kluczowym elementem przemiany Cytadeli Warszawskiej w przestrzeń dostępną dla wszystkich. Architektura muzeum ma przedstawiać opowieść zapisaną w kamieniu, ukazującą warstwowość historii Polski. Budynek symbolicznie odnosi się do różnych epok i świadczy o otwartości oraz wolności, które są centralnymi tematami Muzeum. Wizualnie, kamienne warstwy budynku przypominają przekrój archeologiczny, w którym można zobaczyć ślady różnych etapów historii i działań ludzi.