Od początku roku do Zarządu Dróg Miejskich wpłynęło 4729 zgłoszeń poprzez 19115, z czego prawie połowa wpłynęła w marcu. Co najczęściej przeszkadza warszawiakom? Wykruszenia w jezdni, chodnikach, czy drogach rowerowych. Aż 594 razy wskazali konkretne miejsca wymagające naprawy. Niewiele mniej komunikatów o treści „ciemno na ulicy” dotyczyło awarii latarni. W ścisłej czołówce znalazła się także uszkodzona sygnalizacja świetlna.
Do naszej jednostki w marcu wpłynęło 2320 zgłoszeń. Jest to rekordowa liczba, bo dotychczas miesięcznie wpływało do nas poniżej 2 tysięcy zgłoszeń. Mieszkańcy są bardziej świadomi funkcjonowania samego systemu, bardziej też interweniują w sprawie otoczenia, które ich bezpośrednio dotyczy – mówi Paweł Olek z Zarządu Dróg Miejskich.
Dzięki mieszkańcom stolicy, drogowcy są w stanie szybko reagować na usterki. W przypadku tych dotyczących zagrożenia ruchu drogowego są one usuwane w 24 godziny. To samo dotyczy oświetlenia ulicznego, czy poważniejszych awarii sygnalizacji świetlnej. Żadne zgłoszenie nie pozostaje bez odpowiedzi, dlatego też mieszkańcy chętnie korzystają z Miejskiego Centrum Kontaktu 19115.
Zgłoszenia można zgłaszać przez cała dobę za pośrednictwem aplikacji na smartfony, pod numerem telefonu 19115 lub przez Internet, gdzie do wyboru mamy stronę internetową, wiadomość e-mail lub czat.
im/Iwona Marczewska