Włącz radio

Słuchaj nas na 103 FM

Zadzwoń do studia: 222 562 562

Napisz do nas

Włącz radio

Kolorszop

Skuteczniejsza segregacja śmieci? Rusza nowa kampania miasta

Dodano: 2018-12-14 16:00:00
fot. Radio Kolor
fot. Radio Kolor

Dziś władze miasta zaczęły kampanię zachęcającej warszawiaków do segregacji odpadów. „Już za kilka tygodni mieszkańcy będą otrzymywali od nas zarówno ulotki, jak i worki. Dostawimy też pojemniki”

Rusza kampania dotyczącej segregacji śmieci . Grudniowa odsłona tej akcji ma zachęcić mieszkańców do prawidłowego segregowania śmieci i do wybierania zachowań przyjaznych środowisku.  

Ulotki i plakaty w ramach tej kampanii pojawią się w internecie, a  także w transporcie publicznym. Na ekranach w tramwajach, autobusach i metrze będą wyświetlały się materiały o śmieciach, ciekawe fakty o recyklingu i też rady dotyczące segregacji odpadów.

- Nowy system jest bardzo wymagający. Takie wymogi nałożył minister środowiska. Już za kilka tygodni mieszkańcy będą otrzymywali od nas zarówno ulotki, jak i worki w zabudowie jednorodzinnej. Powoli będą oklejane nowe pojemniki i dostawiane pojemniki tam, gdzie będzie ich brakowało, żeby zapewnić lepszą selektywną zbiórkę – mówi wiceprezydent miasta Michał Olszewski.

Nowe zasady wynikające z wymogów Ministerstwa Środowiska zaczną obowiązywać od stycznia 2019 roku. Codzienne śmieci trzeba będzie dzielić na bieżąco na pięć rodzajów: papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpadki i całą resztę, czyli tzw. śmieci zmieszane.

Kampania ma promować wśród mieszkańców recykling, który jest realną szansą na rozsądne gospodarowanie ograniczonymi zasobami naturalnymi Ziemi.

- Chcemy pokazać odpady w nieco innym kontekście i mówić o tym, w jaki sposób dzielą się frakcje. Myślę, że każdy z nas stanął przed takim dylematem, jak zjedliśmy jabłko i został nam ogryzek w ręku czy papierek od cukierka to nie wiemy, do którego kubełka go wrzucić. Mam nadzieję, że nasza kampania pomoże mieszkańcom zrozumieć, na czym polega różnica pomiędzy poszczególnymi frakcjami – mówi Robert Zydel, dyrektor biura marketingu miasta.

Kampania potrwa kilka miesięcy.

am

Podziel się: