Krakowskie Przedmieście to fragment Traktu Królewskiego, który niewątpliwie jest jedną z wizytówek stolicy. Jednak jak przyznają mieszkańcy Warszawy, wygląd i jakość nawierzchni w tym miejscu pozostawiają wiele do życzenia.
Insytut Badawczy Dróg i Mostów przyjrzał się nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu i stwierdził, że koleiny i brakujące kostki brukowe w jezdni są efektem użycia złego podkładu do układania kostki.
- Poprzedni generalny remont Krakowskiego Przedmieścia miał miejsce blisko 11 lat temu. W 2008r. projektant nie przewidywał, że będzie tutaj tak duże natężenie ruchu, dochodziło do wielu uszkodzeń, nawet do wypadania kostki betonowej. Również ta komunikacja miejska, która została poprowadzona i tutaj zostały wytyczone objazdy Krakowskim Przedmieściem związane z budową II linii metra miały wpływ na stan tej kostki, którą mamy dzisiaj - przyznaje Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich.
Dwa lata temu drogowcy wyremontowali zatoki postojowe na Krakowskim Przedmieściu, stosując przy tym nową technologię. W tych miejscach, kostka brukowa została umocowana na podbudowie poprzez specjalne spoiwo na bazie żywicy epoksydowej. I jak na razie, taka metoda to strzał w dziesiątkę.
- Po remoncie zatok postojowych widzimy, że ta metoda przynosi rezultaty, ta kostka w zatokach nie wypada. Jeżeli ta technologia będzie zastosowana na całej długości jezdni Krakowskiego Przedmieścia, mamy świadomość tego, że również się sprawdzi. Mamy konkretne wytyczne i wiemy, co należy poprawić, aby ten remont przeprowadzić skrupulatnie i rzetelnie tak, aby nie dochodziło już do sytuacji wypadania kostki na Krakowskim Przedmieściu - dodaje Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich.
Drogowcy remont Krakowskiego Przedmieścia planują rozpocząć w wakacje.
Materiał Mateusza Stępnia:
ms