Już nie tylko zakodowany bilet, ale także możliwość korzystania z przeróżnych usług w stolicy. Stołeczny ratusz rozpoczął prace nad projektem zupełnie nowej karty miejskiej. Ta miałaby posłużyć także za wejściówkę na basen, czy kartę lojalnościową. To wszystko w jednej aplikacji w telefonie.
Chodzi o to, aby różnego rodzaju usługi, które są dla mieszkańców na terenie miasta proponowane, były zebrane w jednym urządzeniu, na jednym nośniku. Tak, aby ułatwić mieszkańcom poruszanie się i żeby zdjąć z nich kwestię tego, gdzie kupić bilet, co trzeba zrobić. To wszystko byłoby właśnie w tej jednej aplikacji – tłumaczy Bartosz Milczarczyk ze stołecznego ratusza.
Dodatkowo karta miejska w wersji mobilnej umożliwiłaby również uzyskanie zniżek w ramach karty warszawiaka dla tych, którzy podatki płaca w stolicy. Pytani przez nas warszawiacy są zachwyceni nowym rozwiązaniem.
„Na pewno ułatwiłoby to korzystanie zarówno z komunikacji, jak i rozrywek kulturalnych.”
„Uważam, że to na pewno jest potrzebne, szczególnie młodym ludziom, korzystającym coraz więcej z telefonów komórkowych i aplikacji mobilnych.”
„Dla mnie jest to wspaniały pomysł, bo zawsze nosze przy sobie telefon, na przykład w kieszeni. Jak wiadomo w damskiej torebce mamy milion rzeczy i często jest problem ze znalezieniem czegokolwiek.”
„Świetny pomysł, ponieważ często zapominam o karcie miejskiej, a o telefonie zawsze pamiętam, także zawsze miałbym ją przy sobie.”
Kiedy opracowany zostanie końcowy kształt mobilnej wersji takiej karty, projekt trafi w ręce Ministerstwa Cyfryzacji, które ma odpowiadać za jej cyfryzację. Na razie nie wiadomo, kiedy takie rozwiązanie mogłoby wejść w życie. Niewykluczone jednak, że już niedługo nie będziemy musieli fizycznie posiadać karty miejskiej w swojej kieszeni.
im