Inwestycja ma służyć odciążeniu układu komunikacyjnego Starej Pragi oraz skanalizowaniu go w taki sposób, aby przeniósł się on z dzielnic północno-wschodnich do Obwodnicy Śródmiejskiej, czyli Trasy Łazienkowskiej i dalej Mostu Gdańskiego.
Większość prac konstrukcyjnych została wykonana jeszcze przed zimą. To wtedy wsunięto konstrukcję betonową pod nasyp kolejowy. Powstały trzy tunele – po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, nawy zewnętrzne dla przeprowadzenia ruchu pieszego i rowerowego oraz nawa środkowa przygotowana dla przyszłej inwestycji tramwajowej.
- Jest to jedna z newralgicznych tras, ponieważ przekracza linię kolejową. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mamy dużą liczbę tras kolejowych na terenie miasta, natomiast tworzą one naturalne bariery, które rozdzielają poszczególne dzielnice. Ta trasa ma umożliwić swobodną komunikację miedzy Pragą Północ i Targówkiem – tłumaczy Michał Olszewski, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
Po zbudowaniu Trasy Świętokrzyskiej oraz Obwodnicy Śródmiejskiej miasto chce stopniowo uspokajać ruch na m.in. ulicy Ząbkowskiej, Okrzei, Brzeskiej i Markowskiej.
Kolejny odcinek Trasy Świętokrzyskiej powstanie w przeciągu następnych kilkunastu miesięcy.
Warto w tym miejscu wspomnieć również Obwodnicę Śródmiejską, z którą Trasa Świętokrzyska ma być połączona. Dwa lata temu Miasto zabezpieczyło środki na jej budowę. Został wyłoniony wykonawca prac koncepcyjnych, które powinny zakończyć się w tym roku. Na ten rok przewidziane są także konsultacje z mieszkańcami.
Trasą Świętokrzyską od ulicy Tysiąclecia do Zabranieckiej przejedziemy już 15. września.
dz