Mobilny Punkt Poradnictwa, to autobus, w którym pracownicy socjalni udzielali porad i wsparcia osobom w kryzysie bezdomności, ułatwiając im przy tym transport między jadłodajniami i noclegowniami. W trakcie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa największym problemem jest dostęp do żywności, więc MPP zmieniło dotychczasową formułę.
- Obecnie Mobilny Punkt Poradnictwa przeinaczył się w punkt, w którym wydawane są paczki żywnościowe dla osób bezdomnych i najbardziej potrzebujących. Jeździmy codziennie, od poniedziałku do niedzieli. O ósmej stajemy na przystanku Dworzec Wschodni od strony Kijowskiej i tam paczki są wydawane – mówi Aleksandra Cacko, koordynatorka MPP.
Dodaje, że autobus zatrzymuje się jeszcze w trzech innych lokalizacjach: przy Placu Zawiszy, ulicy Nowolipki i Parku Traugutta. W każdym z tych miejsc znajduje się przez półtorej godziny.
Informacje o epidemii
Streetworkerzy MPP pracują z zachowaniem wszelkich zasad higienicznej ostrożności, w maseczkach i rękawiczkach. Poza rozdawaniem żywności udzielają też informacji związanych z koronawirusem, jego symptomami i profilaktyką.
- Osoby bezdomne nie mają dostępu do telewizora czy radia. W związku z tym nasi pracownicy przekazują im informacje o tym, co się dzieje i jak wygląda sytuacja sanitarno-epidemiologiczna w naszym kraju i w jaki sposób muszą dbać o swoje bezpieczeństwo oraz gdzie znajdą pomoc w razie wystąpienia objawów – tłumaczy Aleksandra Cacko.
Mobilny Punkt Poradnictwa można wesprzeć finansowo, lub przekazując niezbędne produkty spożywcze, które nie wymagają wcześniejszej obróbki. Szczegółowe informacje znajdują się na facebook’owym fanpejdżu MPP.
kg