Prof. Jakub Lewicki, Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków wpisał do rejestru zabytków wielopoziomowy garaż przy Woronicza 19. Docenił on przede wszystkim wartość historyczną obiektu, który był pierwszym garażem wielopoziomowym zbudowanym po wojnie w Warszawie. W latach 1956-1958 został on wzniesiony na potrzeby Kolumny Transportu Sanitarnego Miasta Stołecznego Warszawy i przez lata zapewniał sprawne funkcjonowanie transportu służb pogotowia ratunkowego. Budynek zaprojektowało Centralne Biuro Studiów i Projektów Transportu Drogowego i Lotniczego.
Garaż od początku wyróżniał się również formą architektoniczną. Łączy on w sobie cechy modernizmu i architektury dawnej.
To znakomity przykład nowoczesnej architektury modernistycznej realizowanej niezależnie od promowanego odgórnie socrealizmu. Przeznaczenie budynku umożliwiło projektantom na zachowanie odsłoniętej konstrukcji żelbetowej ramp i stropów poszczególnych kondygnacji o czytelnym odcisku szalunku, bezpośrednie nawiązujących do stosowanego przez Le Corbusiera m.in. w Unite d’Habitation w Marsylii – pisze Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków.
Konserwator zabytków zwrócił uwagę również na wartość naukową budynku. Jak zaznaczył, wynika ona z technologii wykonania, użytych materiałów budowlanych i ich opracowania, jak również rozwiązań technicznych i funkcjonalnych cechujących budownictwo użyteczności publicznej i przemysłowej lat 50′ XX w. Szczególnie wyróżnia się wykorzystanie konstrukcji żelbetowej do spiralnych ramp garażu, które umożliwiają komunikację pionową wszystkich kondygnacji budynku dla pojazdów kołowych. Budynek jest także istotnym źródłem wiedzy na temat rozwoju motoryzacji, zapotrzebowania i budowy w Warszawie garaży wielopoziomowych oraz działalności Centralnego Biura Studiów i Projektów Transportu Drogowego i Lotniczego, oraz Kolumny Transportu Sanitarnego m.st. Warszawy.
Autorami koncepcji architektonicznej garażu byli architekci Wiesław Żochowski, Mariusz Dalak i Janusz Czajkowski.