W listopadzie radny Maciej Antosiuk interweniował w sprawie wymiany listew, zwracając uwagę na ich śliskość w deszczowe dni i potencjalne niebezpieczeństwo dla pasażerów, w tym osób niewidomych i niedowidzących. Antosiuk zaapelował o statystyki wypadków i wymianę listew na antypoślizgowe w całym metrze.
Odpowiadając na interpelację radnego, ZTM stwierdził, że według Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, obecne listwy nie są niewłaściwe ani niebezpieczne. Zapowiedziano uzupełnienie ubytków i wymianę zużytych elementów, ale mieszkańcy nadal skarżą się na śliskość listew, zwłaszcza podczas deszczu i niskich temperatur.
O szczegółach z Maciejem Antosiukiem z Rady dzielnicy Ursynów miasta stołecznego Warszawy, Projekt Ursynów rozmawia dziennikarz Radia Kolor, Arkadiusz Stępień-Miernikowski:
Testy nowych listew przeprowadzone na Ursynowie po wypadku w 2017 roku nie przyniosły zmian. Zarówno mieszkańcy, jak i pasażerowie uznali oba typy listew za niebezpieczne. ZTM utrzymuje, że listwy spełniają wytyczne i są zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, jednak pasażerowie nadal uważają je za ryzykowne. Propozycja zamiany metalowych listew na betonowe płyty spotkała się z obawami o wysokie koszty i komplikacje.