80% 15- i 16-latków piło już alkohol. Warszawa zwraca uwagę na ten problem

fot. um.warszawa.pl

Głównym założeniem miejskiej kampanii jest uświadomienie młodym ludziom, że spożywanie alkoholu może mieć bardzo destrukcyjny wpływ na ich obecne życie: obniżony nastrój, wstyd za swoje zachowanie, przekroczenie granic innej osoby. Ma ona też zwrócić uwagę na powszechną akceptację picia alkoholu, który nie jest postrzegany jako niebezpieczna używka.

Kampania jest widoczna głównie w mediach społecznościowych: YouTube, TikTok, Facebook, m.in. do współpracy zaproszono Marcina Kruszewskiego, znanego młodzieży z kanału „Prawo Marcina” na TikToku i YouTube.

Kampanii towarzyszy spot pod nazwą „Gra w butelkę” oraz wielkoformatowy mural, który oglądać można przy skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Anielewicza w Warszawie. Pojawienie się muralu związane jest z konkursem dla młodzieży, w którym nagrodą będzie możliwość realizacji wspólnego nagrania z Marcinem Kruszewskim.

Zanim jeszcze spot został stworzony, zorganizowano warsztaty z licealistami, gdzie rozmawiano z nimi o realnych doświadczeniach i obawach związanych z alkoholem.

Merytorycznym opiekunem kampanii jest dr Bohdan Woronowicz, certyfikowany specjalista terapii uzależnień i laureat Nagrody Warszawy. Więcej informacji tutaj

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.