Remont Dworca Centralnego. Duże zmiany dla pasażerów

fot. PKP

Od 8 do 16 listopada stacja Warszawa Centralna zostanie całkowicie wyłączona z ruchu – zarówno dla pasażerów, jak i dla pociągów. Powodem jest kolejny etap modernizacji infrastruktury kolejowej w stolicy. Pociągi będą zatrzymywały się na innych dostępnych stacjach kolejowych. Inwestycja pozwoli na powiększenie ruchu kolejowego na tej stacji.

Zamknięcie Dworca Centralnego rozpocznie się 8 listopada o godzinie 12:00, a potrwa do 16 listopada, do godziny 4:00 nad ranem. W tym czasie pociągi, które normalnie zatrzymują się na Centralnym, zostaną skierowane na inne stacje.

Łącznie zmianami objętych będzie blisko 400 połączeń dziennie. Około 60 składów pojedzie trasą podmiejską i zatrzyma się na stacji Warszawa Śródmieście.

Niektóre pociągi zatrzymają się na stacji Warszawa Zachodnia, część dojeżdżać będzie do Warszawy Głównej – mówi Dyrektor Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym PLK, Krzysztof Grunke (GRINKE).

Rusza kampania informacyjna dla pasażerów

Podróżni muszą liczyć się z dłuższym czasem przejazdu i zmianą stacji odjazdu lub przyjazdu. Polskie Linie Kolejowe prowadzą już szeroką kampanię informacyjną – komunikaty pojawiły się w mediach społecznościowych, na dworcach oraz w pociągach.

Rozpoczynamy kampanię informacyjną, rozwiesimy plakaty w całej aglomeracji warszawskiej, a także pojawią się one na największych stacjach kolejowych w kraju – podkreśla Barbara Boczkowska z Biura Eksploatacji Pasażerskiej PLK.

Co się zmieni?

Prace obejmują modernizację tzw. trapezu rozjazdowego, czyli części torów odpowiedzialnej za kierowanie pociągów na odpowiednie perony. Remont prowadzony jest w trzech obszarach:

  • SRK (systemy sterowania ruchem kolejowym),
  • drogowo-torowym,
  • energetycznym – w tym przebudowę sieci trakcyjnej.

Jak podkreśla Zygmunt Mikołajewski z zespołu PLK, to bardzo skomplikowane prace, prowadzone w trudnych warunkach technicznych. Każdy dzień ma dokładnie zaplanowany harmonogram, by zdążyć z realizacją do 16 listopada.

Więcej pociągów przez Warszawę

Po zakończeniu remontu stacja ma działać sprawniej i obsługiwać znacznie więcej pociągów. Dzięki modernizacji nawet 32 dodatkowe składy na godzinę będą mogły przejeżdżać przez centrum Warszawy, dodaje Krzysztof Grunke.

To część większego projektu przebudowy warszawskiej linii średnicowej, który obejmuje też prace na stacjach Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia. Pierwsze efekty modernizacji pasażerowie mają odczuć już pod koniec tego roku.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.