PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do kolejnej dużej rozbudowy. Tym razem na tapecie jest linia kolejowe numer 2 z Warszawy w stronę Siedlec. Kolejarze chcą wybudować dodatkową parę torów między Rembertowem a Mińskiem Mazowieckim – zdradził wiceminister infrastruktury, Piotr Malepszak.
Wiceszef resortu infrastruktury powiedział w ubiegłym tygodniu, że w przyszłym roku PKP PLK będą chciały ogłosić przetarg na projekt nowych torów. Chodzi o fragment LK2 z Rembertowa do Mińska Mazowieckiego przez Sulejówek. Na tym prawie 30-kilometrowym odcinku miałyby powstać dwa dodatkowe tory. Dzięki nim oddzielony zostałby ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego.
Koleje Mazowieckie planują uruchamiać kolejne pociągi. Podobnie PKP Intercity. Ruch na wschód znacząco wzrośnie i musimy to brać pod uwagę – mówił w ubiegłym tygodniu, podczas otwarcia wiaduktu nad ulicą Chełmżyńską, wiceminister infratruktury, Piotr Malepszak.
Według wstępnych założeń maksymalnie do 2030 roku zakończą się prace nad dokumentacją projektową. Dopiero później rozpocznie się rozbudowa kolejowej „dwójki”. Malepszak podkreślił, że prace będą się toczyć etapami.
Cztery tory do Otwocka
Kolejowa ofensywa w Warszawie i okolicach trwa. Dodatkowa para torów zostanie wybudowana także między przystankiem Warszawa-Wawer a Otwockiem. To ostatni z etapów modernizacji linii kolejowej numer 7 z Warszawy do Lublina.
Między Warszawą Wschodnią a Wawrem wszystko jest już gotowe. Podobnie między Otwockiem z Lublinem. Pozostał jeszcze tylko środkowy fragment, który już został przekazany wykonawcy. Pierwsze prace w terenie już się rozpoczęły.
Te największe zaczną się wiosną przyszłego roku i potrwają do roku 2028. Powstaną nowe tunele drogowe, przejścia dla pieszych pod torami, przebudowane zostaną wszystkie przystanki na trasie, wyremontowane zostaną też mosty kolejowe nad Świdrem. Wzdłuż całej linii wybudowane zostaną też ekrany akustyczne.
Po zakończeniu prac najszybsze pociągi PKP Intercity przejadą z Warszawy Wschodniej do Lubina w mniej niż 1,5 godziny.



