Na budowie odcinka drugiej linii metra praca wre. Robotnicy układają instalacje, budują torowisko i wykańczają wnętrza stacji Karolin, Chrzanów i Lazurowa. Wszystko zmierza w stronę otwarcia ostatniego fragmentu M2, który ma być gotowy w 2026 roku.
Na stacjach trwają prace wykończeniowe: układane są posadzki i okładziny akustyczne, montowane wentylatory i systemy wentylacji. Pomieszczenia podstacji energetycznych są już prawie gotowe, układane są kable, a stacje powoli nabierają ostatecznego kształtu.
Perony są już gotowe, a na stacji Chrzanów pojawiły się ruchome schody, które na razie zabezpieczone są niebieską folią ochronną. Przygotowywane są także pomieszczenia dyżurnego ruchu i stacji, a ekipy budowlane kontynuują prace murarskie, tynkarskie i malarskie.
Odcinek M2 na Bemowie obejmuje trzy stacje: Karolin (C1), Chrzanów (C2) i Lazurowa (C3).
Budowa torowiska w tunelu
Najbardziej skomplikowany etap to układanie torowiska w tunelach. Tunel po wydrążeniu ma kształt koła, dlatego najpierw trzeba wybetonować płaskie powierzchnie – tzw. bankiety dolny i boczny, które tworzą podłogę tunelu i korytarz technologiczny.
Następnie przygotowuje się konstrukcję pod torowisko. Na oczyszczonym bankiecie dolnym układana jest mata wibroizolacyjna, a na niej zbrojenie płyty torowej (podtorze) z kanałem odpływowym.
Betonowe bloczki z uchwytami na szyny montuje się na zbrojeniu, a po przymocowaniu szyn całość jest regulowana z dokładnością do 1 milimetra, zanim torowisko zostanie zalane betonem. Na koniec nawierzchnia torowa będzie jeszcze szlifowana.
Za stacją Karolin powstaną podziemne tory prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej Mory, co pozwoli na kompleksową obsługę pociągów kursujących na M2. Budowa odcinka jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej, a jej zakończenie planowane jest na 2026 rok.








