Fundacja Ronalda McDonalda po raz szósty zorganizowała akcję „Czapka od Serca”, w której wolontariusze własnoręcznie dziergają kolorowe czapki dla dzieci przechodzących trudne leczenie onkologiczne i hematologiczne. W tym roku do szpitali trafiło ponad 1,7 tys. ręcznie zrobionych czapek.
Ogromną ilość czapek trafiło do 18 szpitali onkologicznych i hematologicznych w całym kraju. Otrzymały je nie tylko chore dzieci, ale również ich bliscy – bo to właśnie oni często towarzyszą najmłodszym w najtrudniejszych momentach leczenia.
Akcja ma na celu nie tylko przekazanie ciepłych czapek, ale przede wszystkim wsparcie emocjonalne. Kolorowe nakrycia głowy sprawiają, że mali pacjenci czują się zauważeni, wyjątkowi i choć na chwilę mogą oderwać myśli od choroby.
Szósta edycja odbywa się pod hasłem: „Jesteś ważny, nie jesteś sam”. Jak podkreśla Katarzyna Rodziewicz, prezes zarządu Fundacji Ronalda McDonalda, idea akcji wykracza daleko poza przekazywanie czapek.
– Czapki symbolizują widzę cię, one symbolizują to, że pacjenci nie są niezauważalni, że wyglądają wyjątkowo – podkreśla Katarzyna Rodziewicz.
Wolontariusze DHL Express dołączyli do akcji
W tym roku do akcji dołączyli również wolontariusze DHL Express. Ponad 200 pracowników firmy włączyło się w przygotowanie czapek.
– To dla nas ogromna radość móc nieść wsparcie dzieciom i ich rodzinom. Czapka to drobiazg, ale wywołuje uśmiech i pokazuje, że ktoś o nich myśli – mówiła Radiu Kolor Klaudia Joguszewska-Soszka, wolontariuszka akcji z DHL Express.
„Czapka od Serca” działa od 2020 roku. W tym czasie do dzieci i ich opiekunów trafiło już ponad 4,2 tys. ręcznie wydzierganych czapek. Każda z nich została wykonana z myślą o konkretnym dziecku, które walczy o zdrowie.




