Google opublikowało zestawienie „Rok w wyszukiwarce 2025”. To był rok pełen skrajnych emocji. Z jednej strony emocjonowały nas wybory prezydenckie, z drugiej masowo szukaliśmy w sieci… zabawki dla dzieci. Czego najwięcej szukaliśmy w internecie w ostatnich 12 miesiącach?
Jak wynika z najnowszego raportu Google, bezsprzecznie najważniejszym tematem roku były wybory prezydenckie. Polacy masowo szukali informacji o kandydatach, debatach (zwłaszcza starciu Sławomira Mentzena z Rafałem Trzaskowskim) oraz technicznych aspektach głosowania. Wśród najczęściej wyszukiwanych polityków królowali Karol Nawrocki, Rafał Trzaskowski i Joanna Senyszyn.
Internauci pytali też o zarobki głowy państwa oraz długość kadencji prezydenta. Co ciekawe, polityczne emocje nie ograniczały się tylko do Polski. Śledziliśmy doniesienia z Watykanu o papieżu Franciszku i wyborze jego następcy, a także pytaliśmy, ile trwa konklawe.


Źródło: Biuro Prasowe Google
Strach przed wojną i pytania o Iran
W 2025 roku w wyszukiwarce wyraźnie było widać nasze lęki. Hasło „Iran” trafiło na 9. miejsce listy zyskujących na popularności, a użytkownicy wprost pytali: „dlaczego Izrael zaatakował Iran?” oraz „czy będzie wojna?”.
Trend „niepokoju wojennego” był widoczny w bardzo konkretnych zapytaniach: „gdzie spadły drony w Polsce”, co oznacza artykuł 4. NATO”, a nawet „ceny samolotów F-16”.
Król Heweliusz
Jeśli chodzi o rozrywkę, rok 2025 należał do polskiego serialu „Heweliusz”. Produkcja zajęła 1. miejsce na liście seriali i sprowokowała lawinę pytań historycznych, takich jak „dlaczego zatonął Heweliusz?” czy „ile osób przeżyło katastrofę?”. Oglądaliśmy też namiętnie film „Dom dobry” oraz serial „Wzgórze psów”.
Jednym z największych zaskoczeń jest jednak fenomen Labubu. Ta maskotka stała się tak popularna, że w ogólnym zestawieniu haseł zajęła sensacyjne 2. miejsce, konkurując z najważniejszymi wydarzeniami politycznymi. Polacy masowo sprawdzali, co to właściwie jest i ile kosztuje.



Źródło: Biuro Prasowe Google
Pitbull i dubajska czekolada
Na scenie muzycznej królował Pitbull – to o bilety na jego koncert pytaliśmy najczęściej. W czołówce znaleźli się też Jennifer Lopez, Shawn Mendes oraz polskie gwiazdy: Quebonafide i Sanah. Wielkim zainteresowaniem cieszył się również XIX Konkurs Chopinowski.
A co robiliśmy w kuchni? W 2025 roku wszyscy chcieli spróbować dubajskiej czekolady. Wymusiło to poszukiwania specyficznych składników – internauci pytali, gdzie kupić ciasto kataifi oraz ciasto filo. Do łask wróciło też majsterkowanie – szukaliśmy porad, jak położyć panele, usunąć rdzę czy zbudować wędzarnię.
Wyszukiwarka służyła nam też do zrozumienia języka młodego pokolenia. Starsi użytkownicy wpisywali takie hasła jak: „co to snus”, „Szon Patrol„, „nepodziecko” czy „gaslighting”. Nie zabrakło też pytań z pogranicza biologii: „gdzie pasikonik ma uszy?”, „ile kolan ma koń?” czy „ile wymion ma krowa?”.


Źródło: Biuro Prasowe Google





