Portal transportpubliczny.pl, który jako pierwszy udostępnił grafiki pokazujące planowane stacje metra, informuje, że stacja Plac Konstytucji ma być dwukondygnacyjna i zostać wybudowana pod ulicą Marszałkowską na odcinku pomiędzy Wilczą a placem Konstytucji. Na poziomie -1 mają znaleźć się pomieszczenia techniczne, a wyjścia po wschodniej i zachodniej stronie stacji. Windy zaś zaprojektowano po wschodniej stronie. Na ten moment w projekcie nie uwzględniono wyjść prowadzących bezpośrednio na przystanki tramwajowe. To co wyróżnia stację Plac Konstytucji to nazwa umieszczona na ścianie w formie neonu. Ponadto ma ona pełnić funkcję przesiadkową, jeśli zostanie zbudowana linia M5.
Wizualizacja stacji A12 Plac Konstytucji – proj. Metroprojekt – zaplanowanej pod Marszałkowską, między Piękną a Wilczą, między stacjami A11 Politechnika i A13 Centrum: https://t.co/YRn8psCzUU pic.twitter.com/sSB9edx1mg
— Witold Urbanowicz (@WitoldUrbanowic) December 5, 2022
Stacja Muranów ma bardzo podobne założenia. Ma ona powstać pod ulicą Andersa na północ od skrzyżowania z ulicą Anielewicza.
Wizualizacje stacji A16 Muranów – zaplanowanej pod Andersa, na północ od Anielewicza, między stacjami A15 Ratusz i A17 Dworzec Gdański. Proj. Metroprojekt. Więcej: https://t.co/YRn8pskqGM pic.twitter.com/JUVGVL77qh
— Witold Urbanowicz (@WitoldUrbanowic) December 5, 2022
Zakończenie wszystkich prac projektowych planowane jest na 20 grudnie 2023 roku. Do tego czasu metro warszawskie ma uzyskać też wszystkie niezbędne zgody oraz decyzję środowiskową. Według harmonogramu budowa miałaby trwać maksymalnie 38 miesięcy. Nie ma jednak decyzji o budowie kolejnych stacji M1.