Wybór lokalizacji dla nowych rond opiera się na dokładnym audycie niebezpiecznych przejść. Celem jest nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa, ale także eliminacja miejsc, w których często dochodzi do utrudnień w ruchu drogowym. Działania te są również zgodne z zasadami Polskiego Ładu, a inwestycje w dwóch lokalizacjach zostaną dofinansowane w ramach tego programu.
Jakub Dybalski zaznacza, że nowe ronda nie tylko przyczynią się do rozwiązania problemów z zatorami, ale także będą miały pozytywny wpływ na bezpieczeństwo uczestników ruchu. Audyt niebezpiecznych przejść pozwolił na precyzyjne określenie obszarów wymagających natychmiastowych działań.
Jednym z kluczowych projektów planowanych na ten rok jest rondo na Ursynowie, znajdujące się na skrzyżowaniu ulic Płaskowickiej i Lanciego. Projekt obejmuje nie tylko budowę ronda, ale również przedłużenie chodnika i drogi rowerowej od al. KEN do Lanciego, nad tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy. To kompleksowe podejście do poprawy infrastruktury drogowej, które uwzględnia potrzeby zarówno kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów.
Rozstrzygnięcie przetargu na realizację tego projektu będzie kluczowym krokiem w procesie wdrażania planów Zarządu Dróg Miejskich na rok 2024. Mieszkańcy Warszawy mogą spodziewać się poprawy warunków ruchu, a także większego bezpieczeństwa na drogach dzięki tym inwestycjom, zapewnia Zarząd Dróg Miejskich.