Proces obsługi klienta w agencjach nieruchomości

fot. artykuł sponsorowany

Czego oczekuje klient od biura nieruchomości?

Oczekiwania osób zgłaszających się do biur nieruchomości są uzależnione od tego, jaką transakcję planują one przeprowadzić – zakupu czy sprzedaży lokalu.

Klienci poszukujący mieszkania liczą na:

  • dostęp do ofert spełniających ich kryteria,
  • pomoc w sprawdzeniu nieruchomości pod względem prawnym,
  • wsparcie w załatwieniu formalności związanych z zakupem nieruchomości.

Inne oczekiwania mają sprzedawcy lokali:

  • profesjonalna reklama, która pozwoli dotrzeć do zainteresowanych zakupem,
  • szybkie znalezienie kupca,
  • pomoc w formalnościach związanych ze sprzedażą nieruchomości.

Osoby planujące zarówno kupić, jak i sprzedać nieruchomość za pośrednictwem biura nieruchomości łączy jednak oczekiwanie sprawnej, profesjonalnej obsługi. Pomóc w jej zapewnieniu może dedykowane dla biur nieruchomości oprogramowanie.

Gdzie notować informacje od klienta?

Jeżeli prowadzisz biuro nieruchomości, to z pewnością wiesz, że jednym z wyzwań jest dokumentacja uwag klientów. Problem ten rozwiązuje program dla biur nieruchomości – wystarczy, że agent doda osobę, która się z nim skontaktowała jako klienta do systemu CRM, a następnie umieści przy nim notatki. Takie rozwiązanie ma szereg zalet:

  • klientowi można prezentować jedynie oferty zgodne z jego preferencjami, uwzględniając także oczekiwania zgłoszone przez niego później, po zapoznaniu się z pierwszymi propozycjami,
  • w razie nieobecności agenta w pracy jego obowiązki może przejąć inna osoba – nie musi ona ponownie kontaktować się z klientem, aby poznać jego oczekiwania, co oznacza oszczędność czasu
  • oprogramowanie usprawnia obsługę posprzedażową – jest ona równie istotna, bo wpływa na to, jak klient postrzega biuro nieruchomości i czy poleci je np. znajomym.

Dodatkowym plusem korzystania z profesjonalnego oprogramowania jest możliwość odbierania zapytań od klientów i odpowiadania na nie bezpośrednio w aplikacji. To i podobne rozwiązania eliminują rozproszenie informacji.

Jak skutecznie promować oferty nieruchomości?

Klienci chcący sprzedać nieruchomość oczekują od biur nieruchomości m.in. efektywnej promocji ogłoszenia. Reklama zaczyna się od właściwego przygotowania oferty – z jednej strony musi ona zachęcać do zapoznania się z lokalem, z drugiej udzielać odpowiedzi na większość pytań potencjalnego nabywcy. Samo przygotowanie ogłoszenia to jednak nie wszystko, bo pozostaje jeszcze kwestia jego dystrybucji.

Korzystając z profesjonalnego oprogramowania przeznaczonego dla biur nieruchomości, możesz m.in. monitorować skuteczność ogłoszeń na portalach ogłoszeniowych, dzięki czemu możliwe jest lepsze wykorzystanie budżetu przeznaczonego na reklamę. To nie wszystko – to także sposób, aby szybciej dotrzeć do osób zainteresowanych zakupem nieruchomości o określonych parametrach.

Dodatkową zaletą oprogramowania dla biur nieruchomości jest usprawnienie procesu publikacji ofert i ich aktualizacji – odbywa się to bez konieczności angażowania agenta, który zyskuje więcej czasu na obsługę klienta.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor