Rozpoczyna się budowa wiaduktu, który umożliwi szybszy, wygodniejszy, a przede wszystkim bezpieczny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol.
Prace przy konstrukcji wymagają wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na ulicach: Chełmżyńskiej, Strażackiej i Chłopickiego.
Dojazd od strony Targówka do ronda będzie tylko w jedną stronę – tłumaczy Agata Choińska-Ostrowska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.
Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 metrów, która bezkolizyjnie połączy skrzyżowanie ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej – podaje Urząd Miasta.
Dodatkowo pomiędzy ulicami Strażacką i Chełmżyńską budowany jest nowy zbiornik retencyjny, czyli element odwodnienia drogi. Wkrótce rozpoczną się prace przy instalacjach podziemnych, kanalizacji deszczowej oraz budowie nasypów i podpór wiaduktu. Będą one wymagały zmian w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone w poniedziałek.
Zmiany
W czasie budowy nasypu, podpór i konstrukcji wiaduktu, drogowcy na około osiem miesięcy zwężą ulice:
- Chełmżyńską – w miejscu projektowanego ronda, na wysokości posesji 174, pas w stronę ronda Granzowa;
- Chełmżyńską – po drugiej stronie torów, w miejscu projektowanego skrzyżowania z Nowochełmżyńską, na wysokości posesji 147, pas w stronę ulicy Żołnierskiej;
- Chłopickiego – po obu stronach ulicy, na wysokości posesji 77 i 90;
- Strażacką – fragment pasa do skrętu w prawo przed rondem Granzowa od strony Targówka.
Liczba pasów w każdym przypadku pozostanie taka sama jak obecnie.
Po zmianach
Na 140-metrowym wiadukcie znajdzie się jedna jezdnia, na której zostaną wyznaczone po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstanie chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik. Przy wiadukcie powstaną udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy. Po otwarciu nowego wiaduktu funkcjonujący obecnie na ulicy Chełmżyńskiej przejazd przez tory w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.
Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa. Ich koszt to około 68,5 mln zł. Inwestycja, którą realizują wspólnie Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA, ma być gotowa pod koniec 2025 r.