Drogowcy rozstrzygnęli przetarg na projekt nowego, bardzo ważnego odcinka trasy S7 od Warszawy na północ do Kiełpina. Umowa miała być podpisana na przełomie lipca i sierpnia. Firmy, które brały udział w przetargu złożyły jednak odwołania.
Projekt nowej trasy będzie kosztować 54,2 mln złotych. 13-kilometrową drogę zaprojektuje konsorcjum dwóch firm: Transprojekt Gdańsk i Transprojekt Warszawa. Jak przekazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wykonawca na przygotowanie projektu, ale też na uzyskania wszystkich decyzji administracyjnych, będzie mieć 41 miesięcy. W międzyczasie drogowcy mają ogłosić przetarg na budowę tej drogi.
Pojawiły się jednak problemy. Kilka firm, które brały udział w przetargu na projekt, złożyło odwołania. Jak powiedziała nam Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA, dopiero po ich rozpatrzeniu, będzie możliwe podpisanie umowy z projektantem.
Dwa tunele w Warszawie
Trasa S7, która zdecydowanie ułatwi życie mieszkańcom Warszawy, rozpocznie się na nowym węźle z S8 (Aleją Obrońców Grodna). Ten zostanie wybudowany na wysokości Bemowa. Ekspresówka będzie miała po trzy, a miejscami i po cztery pasy ruchu w każdą stronę. Powstaną dwa tunele: pod lotniskiem Babice, a także w rejonie ulicy Powstańców Śląskich.
Droga będzie poprowadzona wschodnią krawędzią Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do Wólki Węglowej. W dalszej części nasypem dotrze do obecnej ulicy Kolejowej, czyli drogi krajowej numer 7 w Dziekanowie Leśnym.
Wybudowane zostaną także nowe węzły: Łomianki, Wólka Węglowa, Chomiczówka oraz Warszawa Północ (w miejscu połączenia z trasą S8).