Głośny spektakl Rodzin@ w sieci czyli polowanie na followersów ma dziś pierwszą powakacyjną premierę w Teatrze Kamienica. Sztuka opowiada o pogoni za internetową popularnością w ramach konkursu, w którym można wygrać pseudoluksusowy apartament.
Reżyser Wawrzyniec Kostrzewski w krzywym zwierciadle pokazuje naszą i swoją codzienność, stałą relacją ze smartfonem i siecią. Aby lepiej nastroić się do scenariusza autor na dłuższy czas poświęcił się zgłębianiu social mediów, co, jak sam mówi, po pewnym czasie zaczęło negatywnie wpływać na jego zdrowie psychiczne.
O procesie twórczym z reżyserem rozmawiała nasza reporterka Ewa Karpińska.
Wawrzyniec Kostrzewski zauważa problem uzależnienia od sieci, ale nie chce nikogo oceniać. Tłumaczy, że jego rolą nie jest grożenie palcem, a raczej satyryczne przedstawienie istotnych elementów codzienności.
Patronem medialnym sztuki Rodzin@ w sieci czyli polowanie na followersów jest Radio Kolor.