Trwają prace przy wiadukcie na Chełmżyńskiej. Zmiany w organizacji ruchu

fot. UM Warszawa

Trwa budowa wiaduktu wzdłuż ulicy Chełmżyńskiej. Do końca zbliżają się prace nad zbiornikiem retencyjnym i kanalizacją deszczową.

Wiadukt według planów zapewni bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. Dodatkowo ma powstać nowa jezdnia, chodnik, ścieżka rowerowa oraz infrastruktura dla osób z niepełnosprawnościami.

Nowy wiadukt będzie przebiegał nad ulicami Chłopickiego, Strażacka oraz linią kolejową. Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 m, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską od strony północnej.

Postęp prac

Pomiędzy ulicami Strażacką a Chełmżyńską dobiega końca budowa nowego zbiornika retencyjnego. Zastąpi on dotychczasowy, a po jego uruchomieniu – w miejscu obecnego zbiornika – stanie podpora wiaduktu. Jednocześnie trwa przebudowa infrastruktury podziemnej m.in. teletechnicznej, elektrycznej i gazowej oraz budowa kanalizacji deszczowej. Po zakończeniu tych prac rozpocznie się budowa drogi oraz samego wiaduktu.

Obowiązująca organizacja ruchu

Na potrzeby przebudowy sieci oraz budowy kanalizacji latem nastąpiły zmiany w organizacji ruchu, które polegają na:

  • zwężeniu pasów ruchu ulicy Chełmżyńskiej po północnej stronie ronda Granzowa oraz w rejonie skrzyżowania z ulicą Stelmachów;
  • zwężeniu ulicy Chłopickiego z zachowaniem ruchu dwukierunkowego;
  • skróceniu pasa do skrętu w prawo z ul. Strażackiej od strony Targówka w ul. Chełmżyńską.
fot. UM Warszawa

Będzie bezpieczniej i wygodniej

Realizowana inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym, a także skróci czas przejazdu przez tory. Na wiadukcie o długości 140 m długości powstanie jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Przy wiadukcie przewidziano również pochylnię, schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Po otwarciu wiaduktu funkcjonujący przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany.

Inwestycja realizowana wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA ma być gotowa do końca 2025 r. Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa, a całkowity koszt inwestycji wynosi około 68,5 mln zł.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.