Po dekadzie przerwy PKP S.A. wznawia współpracę z deweloperem Ghelamco w celu przebudowy Dworca Gdańskiego oraz budowy czterech biurowców.
Pierwotne plany z 2014 roku zakładały szerszą inwestycję, jednak obecna koncepcja przewiduje skromniejszy projekt. Według planu powstanie nowoczesny dworzec o powierzchni prawie dwóch tysięcy m² i kompleks komercyjny o łącznej powierzchni stu tys. m².
Projekt ma zostać podzielony na 5 faz. Cztery z nich to tzw. fazy komercyjne. Oznacza to, że w ramach każdej z nich powstanie jeden budynek pełniący funkcje biznesowe. W ramach 5. fazy zostanie wybudowany nowy dworzec kolejowy Warszawa Gdańska.
Od początku swojej historii kolej silnie oddziaływała na otoczenie. Wokół niej powstawały nowe dzielnice i całe miasta, budowane były fabryki. Również dziś kolej może i powinna pełnić funkcje miastotwórcze. Zarządzane przez PKP nieruchomości mają olbrzymi potencjał; wiele z nich znajduje się w świetnych lokalizacjach: centrach miast, dobrze skomunikowanych punktach. Projekty z udziałem inwestorów zewnętrznych to dobry kierunek, by we właściwy sposób uwolnić ten potencjał – komentuje Andrzej Bułczyński, Członek Zarządu PKP S.A. i Grupy PKP.
Grupa PKP powraca do realizowania projektów deweloperskich, które przed laty zostały zawieszone. Głównym celem takich inwestycji jest tworzenie nowoczesnych, funkcjonalnych przestrzeni miejskich, łączących np. funkcje biznesowe z kolejowymi. Pozwala to na optymalne wykorzystanie potencjału należących do PKP S.A. gruntów.