Będzie tunel pod torami kolejowymi w Rembertowie. PKP Polskie Linie Kolejowe i Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta wspólnymi siłami wybudują konstrukcję w ciągu ulicy Marsa i Alei Generała Antoniego Chruściela „Montera”. Na ten tunel od wielu lat czekają kierowcy, którzy stoją tam w długich korkach przed szlabanami.
Szlabany te znają doskonale mieszkańcy Rembertowa. Rogatki na linii kolejowej z Warszawy w kierunku Mińska Mazowieckiego zamykają się bardzo często i na długo. I tak samo długie są korki w tym miejscu. Pierwsze rozmowy na temat budowy tunelu w ciągu ulicy Marsa i Alei Generała Antoniego Chruściela „Montera” miały miejsce przed około 30 laty. Teraz w końcu pojawiły się konkrety.
Przetarg na budowę
PKP PLK oraz Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ogłosiły przetarg na budowę tunelu oraz nowego układu drogowego w okolicach przejazdu kolejowego. Tunel połączy ulicę Marsa z aleją Chruściela „Montera” – przejdzie pod torami, pod ulicą Cyrulików. Pod ziemią powstaną też przystanki autobusowe. Będą one połączone z podziemnymi przejściami prowadzącymi na perony kolejowe.
Konstrukcja będzie miała ponad 100 metrów długości – powiedział nam Karol Jakubowski z Biura Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Nowe ronda i skrzyżowania
Podczas budowy tunelu powstaną też dwa nowe ronda. Jedno u zbiegu ulic Marsa i Ilskiego, a drugie na skrzyżowaniu alei Chruściela „Montera” i Cyrulików. Wiadomo też, że ulica Bellony od ulicy Pociskowej w kierunku likwidowanego przejazdu kolejowego będzie jednokierunkowa. W jednym kierunku kierowcy pojadą też ulicą Marsa od przejazdu do ulicy Ilskiego.
W planach jest też połączenie ulicy Pociskowej z ulicą Ilskiego. Ta droga będzie dwukierunkowa. Powstaną też nowe chodniki. Ulica ta będzie służyła jako dojazd między innymi do centrum handlowego obok stacji Warszawa Rembertów.
Inne tunele i wiadukty
W tym roku rozpoczęła się budowa innej przeprawy przez linię kolejową numer 2. Budowany jest wiadukt wzdłuż ulicy Chełmżyńskiej. Konstrukcja, która będzie przebiegać nad torami oraz nad ulicami Chłopickiego i Strażacką powinna być gotowa w 2025 roku.
Z kolei w Wesołej powstanie tunel w ciągu ulicy 1 Praskiego Pułku. W nim znajdzie się jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, chodnik oraz droga rowerowa. W pobliżu tunelu oraz przystanku Warszawa Wesoła wybudowane będą także trzy nowe ronda.