Chiński Rynek Gier Wideo i Fenomen „Black Myth: Wukong”

Chiński rynek gier wideo to fenomen, który przyciąga uwagę graczy i twórców z całego świata. Ten dynamicznie rozwijający się rynek, z bogatą historią i unikatową kulturą, stanowi miejsce, gdzie co chwilę pojawiają się nowe trendy i produkcje. Jedną z nich jest „Black Myth: Wukong” – gra, która wzbudziła międzynarodowe zainteresowanie. Damian Jaśkowski, ekspert z branży gamingowej, zwraca uwagę, że tytuł ten to nie tylko sukces komercyjny, ale także przełom w sposobie postrzegania chińskich gier na arenie globalnej.

Przemiany w Chińskiej Branży Gier Wideo

Chiny przez dekady były uważane w branży gamingowej głównie jako rynek konsumentów, mniej zaś jako miejsce tworzenia gier. W latach 90-tych i na początku XXI wieku rynek ten zdominowały zachodnie i japońskie produkcje.

fot. Pełna Kultura

Sytuacja jednak mocno zmieniła się w ostatnich latach, kiedy to chińskie firmy, takie jak Tencent, NetEase, a teraz także Game Science Studio (twórcy „Black Myth: Wukong”), zaczęły produkować gry o zasięgu globalnym.

Chiny, mimo restrykcyjnych przepisów związanych z kontrolą treści gier oraz czasem przeznaczonym na rozrywkę online, stały się rynkiem o ogromnym potencjale. Kraj ten posiada obecnie około 700 milionów graczy, a dochody z gier wideo przekraczają setki miliardów dolarów rocznie. W 2023 roku chiński rynek gier przewyższył pod względem przychodów USA, stając się największym rynkiem gamingowym na świecie.

„Black Myth: Wukong”  Symbolem Przełomu

„Black Myth: Wukong” to tytuł inspirowany klasyczną chińską powieścią „Wędrówka na Zachód”, a w szczególności postacią legendarnego Małpiego Króla, Sun Wukonga. Gra od razu przyciągnęła uwagę graczy i krytyków dzięki świetnej grafice, szczegółowemu designowi oraz angażującej fabule. Twórcy z Game Science Studio podkreślają, że dążyli do połączenia najlepszych elementów zachodnich RPG z chińskimi treściami, legendami, co stanowi nową jakość nie tylko w chińskiej, ale i światowej branży gier.

Kluczowym elementem sukcesu „Black Myth: Wukong” jest wykorzystanie technologii Unreal Engine 5, co pozwoliło na stworzenie imponującej oprawy graficznej, płynnej animacji oraz realistycznych efektów wizualnych.

Warto podkreślić, że zastosowanie najnowszych technologii przy produkcji gry, było właśnie tym co pozwoliło na rywalizację z zachodnimi studiami, dając tym samym chińskim twórcom możliwość dotarcia do odbiorców  na całym świecie. „Black Myth: Wukong” jest więc dowodem, że chińskie gry mogą pod względem technologicznym i fabularnym dorównać, a nawet przewyższyć produkcje zachodnie.

fot. Game Science

Chiński rynek gier wideo przeszedł długą drogę – od konsumenta, przez naśladowcę, aż po lidera innowacji. „Black Myth: Wukong” jest symbolem tego procesu i pokazuje, jak wielki potencjał tkwi w nowych, chińskich  produkcjach gier wideo. Specjaliści prognozują, że w najbliższych latach możemy spodziewać się kolejnych innowacyjnych produkcji z Chin, które będą przyciągać uwagę graczy z całego świata.

fot. Game Science

Rynek gier wideo zmienia się dynamicznie, a Chiny bez wątpienia odgrywają w nim coraz większą rolę. Dzięki takim produkcjom jak „Black Myth: Wukong” możemy spodziewać się, że chińskie gry staną się nieodłącznym elementem światowej sceny gamingowej, z nowymi historiami i technologiami, które na nowo zdefiniują rozrywkę online XXI wieku.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.