Kolejne przejścia dla pieszych dostały azyle. To dwie zebry na ul. Gierdziejewskiego, po jednej na ul. Wólczyńskiej i ul. Dzieci Warszawy oraz aż cztery na ul. Kruczkowskiego przy stacji PKP Powiśle.
Zarząd Dróg Miejskich cały czas dobudowuje azyle do najniebezpieczniejszych przejść dla pieszych w stolicy. We wrześniu Zarząd Dróg Miejskich otrzymał z miejskiego budżetu dodatkowe 164 miliony złotych na poprawę ok. 170 miejsc najsłabiej ocenionych w audycie bezpieczeństwa.
Azyle to prosty, ale i efektywny sposób na poprawę bezpieczeństwa pieszych – najmniej chronionych uczestników ruchu drogowego. Pozwalają skrócić przejście, dzieląc je na dwa mniejsze. Dają również pieszym bezpieczną przestrzeń podczas przekraczania jezdni.
Gdzie możemy skorzystać z uzupełnionych zebr? O tym mówi Maciej Dziubiński z Zarządu Dróg Miejskich.
ul. Dzieci Warszawy
W ramach inwestycji zebra na ul. Dzieci Warszawy została nie tylko wyposażona w azyl, ale także nieco odsunięta od skrzyżowania w stronę w ul. Rydzyńskiej. Dodatkowo zamontowano znaki informujące o zakazie zatrzymywania się w rejonie przejścia. Wszystko po to, by przejście znajdujące się w pobliżu szkoły, było bardziej widoczne.
ul. Gierdziejewskiego
Audytorzy zwracali uwagę, że odcinek ul. Gierdziejewskiego przy skrzyżowaniu z ul. Wolności to prosta droga, co zachęca kierowców do szybszej jazdy. Ponadto ciągnie się w pobliżu terenów handlowych, co z kolei generuje wzmożony ruch. Przejścia były natomiast za długie – prowadzą przez dwa szerokie pasy ruchu. Budowa azyli pozwoliła skrócić oba przejścia oraz zwęzić pasy w ich pobliżu.
Nowe azyle to niejedyne rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego, jakie zostały wprowadzone w tym roku na ul. Gierdziejewskiego. Na początku roku na skrzyżowaniu z ulicami Czerwona Droga i Posag 7 Panien wybudowano tymczasowe rondo. Dzięki temu uspokoiła się sytuacja na skrzyżowaniu, na którym po rozbudowie tamtejszych osiedli mieszkaniowych ruch znacząco urósł.
Rondo ma służyć do czasu kompleksowej przebudowy, w ramach której powstanie również sygnalizacja świetlna. Za inwestycję odpowiada Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta, który podpisał już umowę na zaprojektowanie zaplanowanych zmian.
Tak, mowa o tej samej ulicy Gierdziejewskiego, która, zgodnie z planem miejscowym, ma zostać przeniesiona.